◄ سقوط حمل و نقل ریلی به ورطه نابودی
انتصاب سیاسی مدیران فاقد تخصص در راه آهن در هر 2 دولت اخیر، باعث سقوط حمل ریلی، آسیب چند میلیارد دلاری به اقتصاد، افزایش تعداد و شدت سوانح ریلی، پشیمانی سرمایه گذاران، گریز سرمایه، فرار نخبگان و تشدید نارضایتی کارکنان بخش ریلی شده است.
رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی بار دیگر وضعیت نامناسب مدیریت شرکت راه آهن را تشریح کرد.
به گزارش تین نیوز، در نامه سبحان نظری به مهرداد بذرپاش که در حساب کاربری شخصی وی در شبکه های اجتماعی منتشر شده، آمده است:
1- 80 روز پیش، پنج تشکل مهم حمل و نقل ریلی، این نامه به شدت هشدار آمیز را درباره شیوه مدیریت آقای میعاد صالحی بر راه آهن تنظیم و به رئیس جمهور محترم، معاون اول رئیس جمهور و برخی مسئولان دیگر فرستادند.
2- این « رنج نامه » متکی به آمار، نشان می دهد انتصاب سیاسی مدیران فاقد تخصص در راه آهن در هر 2 دولت اخیر، باعث سقوط حمل ریلی، آسیب چند میلیارد دلاری به اقتصاد، افزایش تعداد و شدت سوانح ریلی، پشیمانی سرمایه گذاران، گریز سرمایه، فرار نخبگان و تشدید نارضایتی کارکنان بخش ریلی شده است.
بیشتر بخوانید:
3- این « دردنامه » را پنج تشکل بزرگ علمی و صنفی بخش ریلی کشور، به نمایندگی از صدها دانش مند و کارشناس ریلی و به نیابت از حدود ۲۰۰ شرکت خصوصی امضا کرده اند. بدیهی است که نمی توان این تلاش جمعی را متهم به سیاسی کاری کرد، که حتی اگر می شد، تاکنون جوابیه متقابلی برای آن تولید شده بود.
4- دلیل انتشار نامه پس از ۲ ماه این بود که متاسفانه هیچ مسئولی بابت این شکایات و التجائات، با امضا کنندگان تماسی نگرفت و به این هشدارها وقعی ننهاد.
کاش در این ۸۰ روز، حداقل یک نفر از طرف مخاطبان با فرستندگان تماسی می گرفت و بابت ارسال و سپس انتشار نامه، شماتتی می فرمود!
5- جناب وزیر!
خبر داریم که این نامه را معاون اول محترم رئیس جمهور در همان روزهای اول پس از دریافت، به جناب عالی ارجاع داده اند تا رسیدگی فرمایید. پس از اطلاع از این ارجاع، مدت زیادی هم منتظر ماندیم تا شما فرصت کافی برای کمینه سازی هزینه های سیاسی درمان ریشه ای این دردها داشته باشید.
6- آقای وزیر! لطفا این نامه و پی گرفت های متعاقبش را به عنوان نصیحة لأئمة المسلمین و در حکم پناه آوردن « بخش خصوصی بی پناه ریلی » به دولت تلقی فرمایید و اراده دولت را برای حذف روال ستیز راه آهن دولتی با بخش خصوصی ریلی، جاری سازید.
کاملا صحیح است و سومدیریت در راه آهن مشهود است.
خودتون کامنت میزاریددخودتون تایید می کنید و برای هم کف میزنید ....
یاوه سرایی بحد اعلا رسیده دورود بر دکتر. صالحی که دقیقا داره رو دله دزد ها فشار میاره
جالب است که همه نمایش ها و شوهای میعاد صالحی در جایی است که خودش در آن زمینه کاری انجام نداده است!
برای مثال در هنگام افتتاح خطوط ریلی، می رود جلوی مجلس می نشیند و پز می دهد در حالی که ساخت خطوط ریلی کار شرکت ساخت است نه کار راه آهن (سر این موضوع بین بذرپاش و صالحی در هنگام افتتاح خط آهن میانه بستان آباد دعوای شدیدی رخ داده چرا که صالحی قصد داشته خودش به جای خادمی مدیرعامل شرکت ساخت افتتاحیه برگزار کند!!!!!!!!!)
همچنین خرید واگن باری و مسافری در حقیقت افتخار بخش خصوصی بیچاره است چون پولش را بخش خصوصی داده و رئیس راه آهن هیچ کاره فقط پزش را می دهد
خطاب به ناشناسی که نوشته:
«یاوه سرایی بحد اعلا رسیده دورود بر دکتر. صالحی که دقیقا داره رو دله دزد ها فشار میاره»
اولا: یاوه سرا تویی و دله دزد هم اون ... تا جایی که از بدترین دوره مدیریتی تاریخ راه آهن ایران دفاع می کنی.
ثانیا: آخه این همه مزدوری و بی غیرتی بابت فقط یک حقوق مدیرکلی؟ حقیقتا خاک عالم...
م س
بهتره بری بازم پیش ننه بابات بهتر تربیت خانوادگی یاد بگیری برو تو کار بزرگ تر ها دخالت نکن
بطور مثال مهندسین فنی شرکت رجا که سرآمد متخصصین صنعت ریلی بویژه بخش مسافری هستند یا از این شرکت رفته و یا در حال فرار از این شرکت هستند بدلیل کم توجهی و حقوق پایین و مدیریت سلیقه ای و نادرست .
بزن زنگ رو برا مهندس ها بخصوص بخاطر ریل باس ها و ترن ست ها که همشون خوابیده....
زمین گیر شدن ریل باس و ترنست چه ربطی به نیروی انسانی فنی رجا دارد؟ مشکل از مدیریت فعلی رجا و راه آهن و ایضا تامین اجتماعی مالک رجا و اون شرکت فشل نوین صنعت (حیاط خلوت) است برادر چرا خودتون زدید به خواب . متاسفانه نیروهای رجا بخاطر یک مقطع زمانی کوتاه که دریافتی بالاتری از سایر شرکتها داشتن ( الان دارای پائین ترین حقوق) مورد دشمنی و حسادت آشکارا و پنهانی عده ای خاص هستند و کلا در صنعت ریلی بدخواهانی دارند...
کاش وزیر راه زودتر راه آهن رو نجات بده.
کارمندان راه آهن ناراضی
کارگران خط ناراضی
مدیران ارشد راه آهن ناراضی
سرمایه گذار خصوصی ناراضی
صاحب بار ناراضی
مسافر ناراضی
مدیران وزارت راه ناراضی
وزارت صمت ناراضی
در واقع نارضایتی ۳۶۰ درجه نسبت به میعاد صالحی حاکم هست.
ولی علیرغم همه این حرفها در میدان همه چیز فعلا به نفع آقای صالحی هست افتتاح ها و کیفیت بالای بازیگری ایشان
تکلیف سبحان نظری و امثاله که روشن است. اما خدا نه در این دنیا نه در آن دنیا از سر تقصیرات کسانی که در کار راه آهن کارشکنی میکنند نگذرد.
از خوانندگان بپرسیم:
اگر بپرسند کارشکنترین شخص در تاریخ یک قرن فعالیت راهآهن در ایران کیست، چه نامی را میبرید؟ چه کسی باعث شده سرمایهگذاریها در راهآهن هدر روند؟ چه کسی بیشترین مانع را بر سر راه رشد راهآهن ایجاد کرده است؟
خوب است خوانندگان ذیل همین خبر و همین جا نظر بدهند.
احسنت. خدا از سر تقصیرات میعاد صالحی و حسین زاده و شعبانی و قلی زاده و سایر شرکای اینها بگذرد
منافع شما بخطر افتاده داد و هوار میکنید ... این تذهبون
اينجانب نيز نكات مطرح شده در پيام آقاي دكتر سبحان نظري كه بازتاب نگرش صدها متخصص و مدير حمل و نقل ريلي است را كاملا تاييد مي نمايم.
شما خودت کلی مشکل داری!!!
کسی که با انسان باوجدان و منصف و دلسوزی مثل سید مرتضی ناصریان مشکل دارد، باید در وجدان خود بازنگری کند.