تست ترمز ۸ هزار واگن با دیزل گرم!
عضو کمیته فنی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با افشاگری درباره اقدام اخیر خطرناک راه آهن در تست ترمز ۸ هزار واگن با دیزل گرم، نسبت به افزایش وقوع سوانح ریلی بر اثر پنهان کاری های راه آهن هشدار داد.
عضو کمیته فنی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با افشاگری درباره اقدام اخیر خطرناک راه آهن در تست ترمز ۸ هزار واگن با دیزل گرم، نسبت به افزایش وقوع سوانح ریلی بر اثر پنهان کاری های راه آهن هشدار داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ترابران، احسان سالاری، عضو کمیته فنی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در نشست تخصصی نقد نظام رسیدگی به سوانح ریلی از یک اقدام خطرناک راه آهن پرده برداشت و گفت: «اخیرا ۸ هزار واگن را در طول خط متوقف کردند که سوپاپ عوض کنند؛ کجا به شما اجازه داده اند که با دیزل گرم تست ترمز کنید و بعد به ۸ هزار واگن یعنی یک چهارم شبکه اجازه سیر دهید؟»
سالاری با بیان این مطلب گفت: «من این هشدار را می دهم که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ آمار بریدگی چرخ دو برابر خواهد شد. یک نفر نیست مدیران راه آهن بگوید شما که آگاهی و علم لازم را در این کار ندارید، دخالت نکنید. نداشتن علم و در ادامه عدم مشورت منجر به وقوع سانحه می شود.»
او با اعتراض به پنهان کاری شبه سوانح گفت: «شبه سانحه انعکاس پیدا نمی کند و از قبل هم رویه همین بوده است. آقایان شبه سانحه را پنهان می کنند اما به این موضوع توجه نمی کنند که اگر اعلام نکنند مثلاً یک واگن از خط خارج شده، اتفاقی نمی افتد؛ اما آخرش چه می شود؟ آخرش این است که بلبرینگ آسیب می بیند و دو ماه بعد واگن سر محور دچار بریدگی چرخ می شود و ترک جزیی می بیند اما سه ماه بعد می شود یک سانحه بزرگ و ۴ کیلومتر خط را جمع می کند! این پنهان کاری ها با هدف رکورد زدن دستاوردی جز وقوع سوانح بزرگ ندارد.»
سلام
تست آماده بکاری ترمز واگنها با لکوموتیو چه ایرادی ایمنی دارد ؟ در این زمینه توضیحی داده نشده