حذف قیمت گذاری دستوری بلیت قطار
قیمت گذاری دستوری بلیت قطارهای مسافری نیز چالش برانگیز است، زیرا این روند موجب توقف در ساخت واگن های مسافری شده است.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت های ریلی گفت: قیمت گذاری دستوری بلیت قطارهای مسافری نیز چالش برانگیز است، زیرا این روند موجب توقف در ساخت واگن های مسافری شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، سبحان نظری رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت های ریلی امروز (دوشنبه، ۲ مهر) در نخستین نشست هم اندیشی مدیرعامل راه آهن با شرکت های حمل و نقل ریلی و تولید کنندگان واگن و لوکوموتیو با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر عملکرد راه آهن با رشد منفی مواجه بوده است، گفت: در سال های گذشته شاهد آمار منفی در صنعت ریلی کشور بودیم و اختلاف حساب های مالی بخش خصوصی و راه آهن اعتراض های زیادی وارد است که این فرآیند موجب فاصله بین این دو بخش شده است.
نظری افزود: نزول عملکرد بخش ریلی در سه سال گذشته برخی از ساخت های حائز اهمیت این حوزه را به ۱۰ سال قبل بازگرداند؛ همچنین، تأخیر در اجرای ماده ۱۲ قانون پرداخت یارانه رفع موانع تولید موجب شد تا سرعت و میل سرمایه گذاری شرکت ها برای نوسازی بخش ریلی کاهش یابد، رفع این چالش ضروری است، زیرا زمینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در این حوزه فراهم می شود.
انجمن صنفی شرکت های ریلی تاکید کرد: قیمت گذاری دستوری بلیت قطارهای مسافری نیز چالش برانگیز است، زیرا این روند موجب توقف در ساخت واگن های مسافری شده است؛ جمعاً سالانه ۳۰ میلیون بلیت در بخش مسافری راه آهن فروخته می شود که تقریباً ۲۰ میلیون بلیت برای سفرهای بلند مدت (رفت و برگشت) است و حدود ۱۰ میلیون بلیت ها مربوطه به سفرهای حومه ای است.
نظری ادامه داد: زمانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی به دنبال معافیت مالیات برارزش افزوده بود اما زمانیکه که قانون اجرا شد، برخلاف عقیده ها چالش زا شد، زیرا منجر به ضرر چند هزار میلیارد تومانی به مالکان ناوگان می شود.
وی در پایان گفت: انتظار می رود، شرکت راه آهن سریع تر برای رفع چالش های موجود اقدام کند تا این صنعت مهم گسترش و رشد یابد.
به این آمار دقت کنید که تعداد 10میلیون بلیت قطار حومه ای برای 35 رام ریل باس است که حداقل 5رام متعلق به شرکت رجا می باشدبه دلیل مشکلات فنی قابلیت سیر ندارند وبه عبارت دیگر 30رام یا 120 واگن 10 میلیون جابجایی مسافر داشته اند وبقیه ناوگان که بیش از 1000 واگن می باشد 20میلیون جابجایی مسافرداشته است وراه آهن باآمار سازی دروغین در گذشته وذکر آمار مسافر حومه ای در آمار کل مسافران رشد کاذب در جابجایی مسافر را اعلام می کرددر حالیکه نحوه صحیح ارائه آمار به شکل همین مقاله بوده وبصورت تفکیک شده آمار مسافران حومه ای وغیر حومه ای ورشد یا کاهش مسافر باید اعلام گردد
قیمت بلیط قطار بسیار هم بالاست. مشکل از سومدیریت است.
این روش دروغین آمار سازی در زمان پورسید آقایی و راشدی مد شد اونها بنیان گذار بودند