بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

هیچ انگیزه‌ای تاکنون درتوضیح علت مفقود شدن هواپیمای مالزیایی پیدا نشده است

تین نیوز | منابع امنیتی غربی و مقامات چینی اعلام کردند در بررسی دقیق سوابق همه سرنشینان هواپیمای مفقود شده مالزی تاکنون هیچ فردی با انگیزه جنایی یا سیاسی شناخته شده برای ساقط کردن یا ربودن هواپیما، پیدا نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کوالالامپور، مالزی اعلام کرد با مقامات آمریکایی و چینی در جستجو برای یافتن هواپیمای پرواز شماره «MH370» شرکت هواپیمایی مالزی رایزنی کرده است؛ عملیاتی بی‌سابقه با مشارکت 26 کشور که هم اکنون آسیا را از دریای خزر تا جنوب اقیانوس هند دربر می‌گیرد.

بازرسان مطمئن هستند که فردی با آشنایی کامل با هواپیمای «بوئینگ 777-200ER» و سامانه ناوبری، مسیر این هواپیما را که حامل 12 خدمه و 227 مسافر عمدتا چینی بود، تغییر داده است.

منابع امنیتی اروپایی و امریکایی اعلام کردند دولت‌های مختلف در تلاش‌های خود برای تحقیق درباره سوابق همه سرنشینان این هواپیما تا روز دوشنبه هیچ ارتباطی با گروه‌های ستیزه‌جو یا هیچ چیز دیگری که بتواند علت مفقود شدن هواپیما را توضیح دهد، پیدا نکرده اند.

یک دیپلمات اروپایی در کوالالامپور نیز اعلام کرد جستجوی فهرست مسافران، بی‌نتیجه بوده است.

یک منبع مطلع از تحقیقات آمریکا اعلام کرد به علت دانش فنی مورد نیاز برای از کار انداختن سامانه‌های ارتباطی هواپیما، سوابق خلبانان در دست بررسی است.

مقامات مالزی روز دوشنبه با اعلام اینکه خودکشی خلبان یا کمک خلبان یکی از موارد تحقیقات است، در عین حال تاکید کردند این فقط یکی از احتمالات در دست بررسی است.

هوانگ هویکانگ سفیر چین در مالزی نیز اعلام کرد کشورش تحقیقات مفصلی در خصوص اتباع خود در این هواپیما انجام داده است و می‌تواند نقش آنها را در این ماجرا، رد کند.

این هواپیما هشتم ماه مارس کمتر از یک ساعت پس از ترک کوالالامپور به مقصد پکن، در سواحل شرقی مالزی از صفحه رادار محو شد.

بازرسانی که اطلاعات رادارهای نظامی و ماهواره‌ها را کنار هم می‌گذارند، معتقد هستند یک نفر دستگاه گیرنده و فرستنده هواپیما و سامانه «آکارس» که اطلاعات را ارسال می‌کند، خاموش کرده و مسیر هواپیما را به سمت غرب تغییر داده است.

اینکه چه اتفاقی بعدا افتاده است، چندان مشخص نیست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.