بازدید سایت : ۵۴۸۶۹

اتخاذ سیاست جدید، موجب نزول کرایه کشتی ها شد

اتخاذ سیاست جدید، موجب نزول کرایه کشتی ها شد
|

تین نیوز | با وجود ثبات نسبی کرایه ها در آغاز سال جدید در چین، به نظر می رسد، این روند در بلند مدت سیر نزولی را در پیش خواهد گرفت.

وقتی بازیگران جهانی نوک انتقاد را به سمت یکدیگربرای انجام عملیات تخلیه با هر قیمت ممکن و هم چنین بارگیری آسان نشانه گرفتند، شرایط نامساعدی در تجارت های کانتینری دوباره حاکم شد که در نهایت موجب کاهش نرخ کرایه ها به پایین تر میزان ممکن می شود.

اگر چه بر اساس یک ارزیابی از اوایل سال 2016، ثبات در نرخ کرایه ها کشتی ها به چشم می خورد، اما در عین حال وقتی ابهامی در این زمینه به وجود می آید که شاخص های راهنما سیگنال هایی را نشان می دهند که خلاف ثبات کرایه را اثبات می کنند.

ناگفته نماند، اگر چه نرخ کرایه کانتینری Drewry برای مسیر شانگهای – لس آنجلس پایدار باقی مانده ولی شاخص کرایه حمل کانتینری شانگهای ، سطح قیمتی ملایم تری را به نمایش می گذارد.

شایان ذکر است: شاخص کرایه کانتینری لس آنجلس – شانگهای در هفته جاری با نرخ 1,418دلار برای هر 40 کانتینر ثابت باقی ماند، اما در عین حال این اعتقاد وجود دارد که امکان افزایش نرخ کرایه در هفته های آینده با توجه به فاکتورهای بارگیری بالا همزمان با آغاز سال نو دور از انتظار به نظر نمی رسید.

نکته قابل تامل این است که ، نرخ های اخیردر مقایسه با یکسال گذشته کاهش 26 درصدی را نشان می دهند نادیده نماند این نرخ ها در ژانویه سال 2015، از مرز 2000 دلار برای هر TEU نیز فراتر رفته است.

بر اساس آخرین شاخص SCFI (شاخص کانتینری شانگهای ) که میزان هزینه پرداختی قابل انتظار توسط کشتیرانی ها در هفته آینده را پیش بینی می کند ، یک کاهش 5.4 درصدی در نرخ کرایه های بین ساحل غربی ایالات متحده آمریکا – شانگهای با نرخ 1.417 دلار نشان می دهد و این درحالی است که نرخ کرایه ها در ساحل شرقی با رسیدن به 2.457 دلار، به 3.3 درصد نزول پیدا کرد..

در تجارتهای مسیر اروپا – آسیایی هم این کاهش به شدت دیده شد، چنانچه با رسیدن به 740 دلار برای هر TEU، گزارشی مبنی بر کاهش 21 درصد توسط SCFI منتشر شد.

این نکته را نباید نادیده گرفت که نرخ های کرایه مدیترانه به چین با کاهش 15 درصدی به 869 دلار برای هر TEU رسید.

زمانیکه شاخص هفتگی رتردام – شانگهای با افزایش پنج دلاری به 1.854 دلار رسید داده های Drewy کاهشی را نشان نمی دهند. قابل توجه است که بهترین سطح قیمت ممکن در سال گذشته زمانی بود که نرخ ها به 2.400 دلار رسید. همچنین پایین ترین قیمت در سال 2015 حدود 358 دلاربود.

در آخر ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تجارت های آمریکای شمالی، ، شرایط ناملایم را تجربه می کنند چنانچه SCFI خبر از یک کاهش 27 درصدی کرایه در مسیر تجاری چین به سانتو در هفته گذشته با رسیدن به 203 دلار میدهد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.