بازدید سایت : ۳۶۳۶۲

◄ حل مشکل حمل ونقل و مسکن با «تفکیک» شدنی است

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس اگر می خواهیم مشکل مسکن، حمل و نقل و راه را حل کنیم باید اینها را از هم تفکیک کنیم.

حل مشکل حمل ونقل و مسکن با «تفکیک» شدنی است
تین نیوز

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس اگر می خواهیم مشکل مسکن، حمل و نقل و راه را حل کنیم باید اینها را از هم تفکیک کنیم.

به گزارش تین نیوز، اوایل مردادماه بود که رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر از منتفی شدن تفکیک وزارت راه و شهرسازی داد. بنابر اظهارات محمدرضا رضایی کوچی تمام زمینه ها برای نهایی شدن کار و تفکیک راه از مسکن انجام شده بود ؛ نظر رییس مجلس و همه اعضای کمسیون عمران و بخش های خصوصی و حتی نظر مرکز پژوهش های مجلس و همه معاونین وزارتخانه و مدیران کل استانی بر تفکیک بود اما در لحظه آخر رییس جمهور منتخب از آقای قالیباف درخواست می کند که تفکیک مطرح نشود.

 محمدرضا رضایی کوچی در این باره می گوید: تجربه نشان داده از زمانی که د راه و مسکن ترکیب شده اند نه مسکن رشد کرده نه حمل ونقل درست شده است. به گونه ای که سرعت حمل بار روی ریل در کشور ما امروز شده پنج کیلومتر در ساعت. وضعیت مسکن هم برای نمونه در تهران نگاه کنید که سالی 60 درصد، 70 درصد افزایش قیمت دارد.

او تصریح می کند: اینها نشان می دهد ما نه در مسکن موفق بوده ایم و نه در حمل ونقل. چون وزارتخانه ای تعریف کرده ایم که 18 معاونت دارد و پنج سازمان؛ یعنی جلسه شورای معاونان با 23 نفر تشکیل می شود. معاون وزیر حتی 6 ماهی یک بار هم نمی تواند بنشیند و درست و حسابی با وزیر درباره معاونت خود و چالش های آن صحبت کند، این مشکل باید حل شود.

بیشتر بخوانید:

دلایل اهمیت و ضرورت تفکیک حمل و نقل از مسکن و شهرسازی

تفکیک وزارت راه و شهرسازی منتفی شد

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس اگر می خواهیم مشکل مسکن، حمل و نقل و راه را حل کنیم باید اینها را از هم تفکیک کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر چالش های موجود در وزارت راه و شهرسازی معتقد است: در آینده هم با این مدل کار و افرادی که در این جایگاه تعریف شده اند و خبر آن را دارم که قرار است معرفی شوند، به نظر من هم در حوزه مسکن و هم حوزه حمل ونقل نمی توانیم امیدی به حل مشکلات داشته باشیم. مگر اینکه افرادی در تراز این کار بزرگ باشند.

محمدرضا رضایی کوچی  با تاکید بر اینکه در وزارت راه و شهرسازی هم افرادی که مطرح می شوند در حد و اندازه این وزارتخانه نیستند می افزاید: البته من معتقدم اگر می خواهیم مشکل مسکن، حمل و نقل و راه را حل کنیم باید اینها را از هم تفکیک کنیم. منتها مشخص نیست که چه کسی مشاره غلط به آقای پزشکیان می دهد، چون طرح این موضوع آماده بود. مجلس هم به دلیل تعامل با دولت فعلاً مطرح نکرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان می کند: افرادی که الان معرفی می شوند از دو جنس متفاوت هستند یعنی یا حمل و نقلی هستند یا مسکنی. افرادی نیستند که هم حمل و نقل را به خوبی بشناسند و هم مسکن را. این حوزه ها کاملاً با هم متفاوت اند و هر کسی را بگذارند یک قسمت آن می لنگد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.