◄ درخواست از رئیس جمهور: بزرگ نمایی و اغراق در هزینه ها، مانع تصمیم عقلایی در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی نشود
با توجه به استقلال و عدم نیاز به تغییر ساختار سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی و ماموریت ثابت آنها و تجربه و اشرافی که همکاران محترم اداری، حقوقی و فنی وزارت راه و شهرسازی به اجزا و ماهیت موضوع تفکیک دارند، اطمینان کامل می دهند تمام فرآیند تفکیک در کوتاه ترین زمان انجام بوده و به جز هزینه های اداری جزئی، هیچ بار مالی نظیر افزایش ساختمان های اداری و به کارگیری نیروی انسانی جدید نخواهد داشت و در عمده استان ها و مرکز حتی نیاز به جابجایی محل استقرار نیروها نیز وجود ندارد.
![درخواست از رئیس جمهور: بزرگ نمایی و اغراق در هزینه ها، مانع تصمیم عقلایی در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی نشود](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/LLJjliUo3Nyc/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLDXPIDiuG0ja/%D8%AA%D9%81%DA%A9%DB%8C%DA%A9+%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D9%88+%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpg)
انجمن خیرین راه و ترابری در نامه ای به مسعود پزشکیان رئیس جمهور بر ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.
به گزارش تین نیوز، در بخشی از این نامه که 29 دی ماه نوشته شده، آمده است: بازبینی تجربه 13 سال پس از ادغام عجولانه و غیر کارشناسی دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی علیرغم تلاش همه دولت ها و دوره های مجلس شورای اسلامی و مطالعه و ارزیابی روند و شاخص های عملکرد نگران کننده در این دو بخش پر اهمیت، بهترین گواه بر ضرورت تفکیک فوری دو وزارتخانه مذکور است.
در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: دو برابر شدن تعداد کارکنان دو وزارتخانه علیرغم هدف اولیه کوچک سازی دولت، افزایش تلفات رانندگی از 16 هزار کشته به 20 هزار کشته علیرغم کاهش 10 درصد در سال، میانگین پایین تولید مسکن با وجود برنامه های تولید چند میلیون مسکن، مهاجرت گسترده به ویژه در حاشیه کلان شهرها، تعدد و افزایش پروژه های ناکارآمد، غیر موثر، نیمه تمام و پر هزینه هم در بخش راه و هم در بخش مسکن، قراردادها و توافقات خارجی خسارت بار و بدفرجام و مدیریت اجرایی نامناسب برخی از آنها، نظیر راه آهن های تهران، قم، اصفهان، رشت آستارا و شلمچه بصره، بحران حمل و نقل هوایی و ریلی، رسوب چند میلیون تن کالا در بنادر و فرصت های از دست رفته بین المللی، نمونه هایی از موارد متعدد قابل ذکر از خسارت های ادغام دو وزارتخانه است.
در بخش دیگری از این نامه با اشاره به نگرانی های برخی در خصوص هزینه های تفکیک دو وزارتخانه، زمان بر بودن فرآیند تفکیک، توقف فعالیت های جاری و بی ثباتی مدیریتی در دوران تفکیک که بعضا با بزرگنمایی و اغراق مانع تصمیم سازی عقلایی و درک واقعی از حقیقت می شود، عنوان شده است: در این رابطه خاطرنشان می سازد با توجه به استقلال و عدم نیاز به تغییر ساختار سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی و ماموریت ثابت آنها و تجربه و اشرافی که همکاران محترم اداری، حقوقی و فنی وزارت راه و شهرسازی به اجزا و ماهیت موضوع تفکیک دارند، اطمینان کامل می دهند تمام فرآیند تفکیک در کوتاه ترین زمان انجام بوده و به جز هزینه های اداری جزئی، هیچ بار مالی نظیر افزایش ساختمان های اداری و به کارگیری نیروی انسانی جدید نخواهد داشت و در عمده استان ها و مرکز حتی نیاز به جابجایی محل استقرار نیروها نیز وجود ندارد.
در این نامه همچنین خطاب به رئیس جمهور آمده است: خواهشمند است دستور فرمایید بخش های مختلف مرتبط با دولت پشتیبانی و همکاری لازم را برای تصویب و اجرای موفق طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی داشته و آینده روشنی را برای هر دو بخش فراهم سازند.
خیلی وزین، محترمانه و دلسوزانه نگاشته شده
قابل تحسین هست
دولت باید نظر کارشناسی و خیرخواهانه متخصصان را تمکین نماید.
واقعا بس است باری به هر جهت
از ترس هززینه زا بودن تفکیک (که کاملا اغراق آمیز است)
همه روزه میلیاردها تومان خسارت به کشور وارد می شود.
لطفا تمام کنید
احسنت
عالی بود
کارشناسان معتقد به تفکیک
ثابت کرده اند که هدفشان خالصانه و خیرخواهانه است