بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

دولت خود را از بحثقیمت گذاری خودرو کنار بکشد

دولت خود را از بحثقیمت گذاری خودرو کنار بکشد

تین نیوز | عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران گفت: قیمت گذاری دولت بر خودرو کاملا مغایر اقتصاد آزاد است و اگر دولت از بحث قیمت گذاری خودرو کنار بکشد، بازار سامان می گیرد.
 
محمد رضا نجفی منش اظهار کرد: معتقدم صورت مساله غلط جواب غلط نیز خواهد داشت، اصل قضیه ورود دولت به قیمت گذاری خودرو غلط است چرا که هیچ جای دنیا هیچ دولتی وارد این موضوع نشده است و هیچ دولتی نیز به ما تاسی نکرده است.
 
وی گفت: اصل قضیه ورود دولت به بحث قیمت گذاری با اقتصاد آزاد کاملا مغایر است چرا که اقتصاد بر مبنای عرضه و تقاضا و بر مبنای بازار است.
 
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران با بیان این مطلب که دخالت دولت چه در قبل که وارد شد و چه اکنون هیچ نتیجه ای نداشت، افزود: دخالت دولت همواره یک رانت ایجاد کرده است.
 
نجفی منش با اشاره به این مطلب که این مسئله چندسال پیش در سیمان نیز نمایان شد، گفت: آن موقع کارخانه با ضرر و زیان تولید می کرد و به دست مصرف کننده نیز گران می رسید. دولت خود را کنار کشید و این امر سبب شد سیمان به خوبی تولید شده و مصرف کننده راضی باشد.
 
عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران اظهار کرد: خودرو هم همین است اگر بگذارند قیمت را بازار تعیین کند و آزاد باشد هم قیمت برای مصرف کننده پایین خواهد آمد و هم کیفیت ها افزایش خواهد یافت.
 
نجفی منش بیان کرد: با آزاد شدن قیمت گذاری دست خودرو ساز باز می شود ضمن آنکه کارخانه ضرر نمی کند و رانت هم از بین می رود.
 
وی گفت: اکنون مردم برای دریافت خودرو ثبت نام می کنند و از یک طرف سود آن را می برند و هم موقعی که تحویل می گیرند آن را فروخته و 15 درصد سود می کنند.
 
عضو انجمن قطعه سازان ایران اظهار کرد: براساس بررسی ها بیش از 90 درصد کسانی که ثبت نام می کنند خود مصرف کننده نیستند بلکه با سود آن تجارت می کنند.
 
نجفی منش گفت: بازار وجود دارد، مصرف کننده نیز راضی است پس دولت خود را از قیمت گذاری بیرون بکشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.