بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
برای نخستین بار

◄ ایرباس ۳۸۰ در فرودگاه امام به زمین نشست

◄ ایرباس ۳۸۰ در فرودگاه امام به زمین نشست

تین نیوز | یک فروند ایرباس 380 برای نخستین بار، در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست.

به گزارش تین نیوز، ساعت 16 امروز (هشتم مهرماه) یک فروند ایرباس پهن پیکر 380 در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست؛ این نخستین ورود ایرباس 380 به کشورمان است.

این هواپیما که متعلق به شرکت امارات ایر است، حامل حدود 200 مسافر است که دست اندرکاران شرکت امارات ایر نیز در آن حضور دارند. قرار است این هواپیما ساعت 18 امروز، تهران را به مقصد امارات ترک کند.

این هواپیما که ظرفیت جابجایی بیش از 500 مسافر را داراست، تاکنون به دو مقصد پروازی جده و کویت پرواز داشته و فرودگاه امام خمینی(ره) به دلیل حجم بالای مسافرت‌ها میان دبی و تهران، به عنوان سومین مقصد پروازی این هواپیما انتخاب شده است.

ایرباس 380 یک هواپیمای مسافربری دوطبقه است که به غول پیکرترین هواپیمای مسافربری جهان معروف است و برای برای نشست و برخاست، به فرودگاه ‌های مجهز به باند پروازی با طول بسیار بالا و راه‌ های خزش عریض نیاز دارد که وجود این ویژگی ها در فرودگاه امام، نشستن این هواپیما در این فرودگاه را امکانپدیر کرده است.

در این زمینه، مرتضی دهقان، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه های سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه متخصصان شرکت امارات‌ایر پس از بررسی وضعیت فرودگاه امام، اعلام کردند که شرایط برای نشست و برخاست این هواپیما فراهم است، گفت: در درون کشور هم پس از تدوین دستورالعمل های لازم و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها، شرایط برای ورود ایرباس 380 فراهم شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آسمانی

    از خلبانان قدیمی ایران ایر بپرسید، وقتی داشتند بویینگ های ۷۴۷ را به ایران انتقال میدادند و هنگامیکه در لندن توقف داشتند خلبانان بریتیش ایرویز می آمدند و درخواست بازدید هواپیما را داشتند، اون روزها کجا و حال امروز هواپیمایی ما کجا. هرچه فرصت هواپیمایی در منطقه داشتیم از دست رفت

  • …وحالا برای نشستن یک هواپیمای عرب سرازپانمی شناسیم

  • ناصر

    وضعیت هواپیمایی ما عین وضعیت بقیه کشورمونه