بازدید سایت : ۳۶۲۵۹

◄ اجرای طرح ترافیک جدید در پایتخت با هوش مصنوعی/بررسی ورود تراموا به پایتخت

طرح ترافیک جدید در پایتخت با هوش مصنوعی اجرا می شود.

اجرای طرح ترافیک جدید در پایتخت با هوش مصنوعی/بررسی ورود تراموا به پایتخت
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت مطالعات تغییر طرح ترافیک در تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: طرح ترافیک جدید در پایتخت با هوش مصنوعی اجرا می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پوریا علیمردانی در مورد آخرین وضعیت مطالعات صورت گرفته برای ایجاد تغییر در نحوه اجرای طرح ترافیک در تهران با بیان اینکه مطالعات طرح ترافیک برای سال آینده تغییرات گسترده ای را در دست کار دارد، اظهار کرد: یکی از این تغییرات جدی این است که به میزان بهره برداری، ورود و خروج در محدوده طرح حساس می شود و با کمک هوش مصنوعی این مهم اجرایی خواهد شد.

بررسی طرح ترافیک جدید در شورای ترافیک تهران در آبان ماه 

علیمردانی با بیان اینکه تحولات اساسی در طرح ترافیک جدید پیش بینی می شود و امید است از ابتدای سال آینده این مدل جدید اجرایی شود، افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده در آبان ماه سال جاری؛ این طرح در شورای ترافیک تهران بررسی و تصویب شود و بعد از آن این طرح جدید در قالب لایحه به شورای شهر ارسال می شود که علاوه بر تعیین نرخ گذاری، تصویب نهایی نیز انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مطالعات جدید کاهش یا افزایش محدوده طرح ترافیک پیش بینی شده است یا خیر؟ اظهار کرد: طبق نتایج مطالعات تغییر محدوده مشخص شده؛ اما هنوز نهایی نشده است؛ اما به طور کلی باید عنوان کنم که تغییر گسترده ای در محدوده های گذشته رخ نمی دهد؛ بلکه برخی از معابر پرتردد و ترافیکی به مجموعه طرح اضافه می شود. به این معنا که یعنی محدوده فعلی تغییر نمی کند، اما ممکن است برخی محورهای پرتردد و همچنین معابر محوری به محدوده طرح ترافیک اضافه می شود.

بررسی اعمال امتیازات جدید برای ساکنان محدود طرح ترافیک  

مدیرعامل سازمان حمل و نقل  و ترافیک شهرداری تهران در مورد تمهیدات صورت گرفته برای سکنه محدوده طرح ترافیک نیز با تأکید بر اینکه هرچند در گذشته به ساکنان محدوده های طرح ترافیک، امتیازاتی برای خرید طرح داده شده، گفت: بررسی ها نشان می دهد که این امتیازات کافی نیست و قطعا در بازنگری طرح ترافیک جدید این موضوع مدنظر است تا ساکنان این محدوده کمتر تحت تأثیر اجرای طرح ترافیک قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شهردای تهران سلسه نشست هایی را با مجموعه نوآور داشته است تا نظرات، ایده ها و پیشنهادات آنها را برای حل مشکل یا کنترل ترافیک به دست بیاورد، گفت: با توجه به قرارگیری در نیمه دوم سال و افزایش حجم ترافیک با توجه به فعالیت مدارس و مراکز آموزشی، شاهد افزایش سفرهای درون شهری بیشتر هستیم و باید طرح های متفاوتی برای کنترل ترافیک احصا شود؛ اما دقت داشته باشید که باید دست در دست دهیم تا مشکل ترافیک را حل کنیم.

علیمردانی با تأکید بر اینکه بخشی از حل مشکل ترافیک وظیفه نخبگان و شرکت های دانش بنیان است که در همین راستا نشست های تخصصی با این شرکت ها برگزار می کنیم تا آنها با توجه به امکانات و شرایط شهر، راه حل ابتکاری برای حل معضل ترافیک دهند، افزود: برای کنترل و کاهش ترافیک چهار شاخص در نظر می گیرند که در مرحله اول می بایست از طریق سیستم های شهر هوشمند کاری کنیم که اساسا همه نیازها از طریق هوشمند و دورکاری محقق شود تا لازم نباشد که شهروند برای رفع نیازهایش در شهر تردد کند و در کل سفر کمتر شکل می گیرد و به تبع آن ترافیک کمتری خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه براساس راهکار دوم کل شبکه حمل و نقل باید به سمت حمل و نقل پاک سوق داده شود و بر همین اساس می بایست انواع و اقسام مدل های حمل و نقل پاک انجام شود، افزود: بر اساس شاخص سوم نیز باید در راستای مهار ترافیک، مردم را با بسته های تشویقی به سمت استفاده از حمل ونقل عمومی سوق داد و در مرحله چهارم که عمدتا تمرکز بر آن است و معمولا اصل سرمایه گذاری را در این مرحله می گذارند، انجام اقدامات پوششی مثل تأمین پارکینگ وطرح ترافیک و... است که درصدد کنترل ترافیک و خودرو برآید و اساس این مرحله مبتنی بر روش های بعد ایجاد ترافیک است، در حالی که نباید ترافیک با این حجم و وسعت شکل بگیرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران با تأکید بر اینکه توقع دارم که همه با هم کمک کنیم تا مسئله ترافیک حل شود و می بایست مردم، دستگاه و سازمان های دانش بنیان کمک کنند، گفت: این نشست های تخصصی ادامه خواهد داشت و در دبیرخانه دایمی این پیشنهادات پیگیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که در گذشته نیز اینگونه جلسات برگزار شده اما خروجی نداشته است، اظهار کرد: اگر مطالعات دقیق و علمی با پشتوانه نظرات نخبگان و کارشناسان انجام شده بود، نباید شاهد پروژه هایی همچون دو طبقه کردن بزرگراه ها می بودیم و وضعیت ترافیک نیز می بایست بهبود پیدا می کرد. هر چند که در این دوره مدیریت شهری سعی شده با تکمیل و رفع نواقص تقاطع ها و توسعه ناوگان حمل ونقل تا حدودی مشکلات را حل کنند.

علیمردانی در مورد ورود تراموا به پایتخت نیز گفت: روی مدهای متفاوت حمل ونقل اعم از تراموا، تاکسی، ون و...  باید مطالعه شود و اساسا جای سوال است که چرا ما در تهران مدل های مختلف نداشته باشیم؟

وی در مورد آخرین وضعیت مطالعات طرح ترافیک جدید با بیان اینکه مطالعات در حال انجام است و می بایست مطالعات به سمع و نظر اساتید دیگر دانشگاه ها نیز برسد تا نظرات خود را بیان کنند، گفت: انگیزه های متفاوتی برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک است، بگونه ای که یکی از نواقص طرح فعلی. شب مردگی است و همچنین سوق دادن به سمت استفاده از موتورسیکلت است که در نظر داریم با ارائه تسهیلات، محله را سکونت پذیرتر کنیم و از این محدوده های ارزشمند صیانت کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه طرح جدید در حال مطالعه است و بعد از اقناع و کسب نظرات کارشناسان باید در شورای ترافیک وشورای شهر بررسی وتصویب شود، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا انتهای پاییز مطالعات به اتمام می رسد.

وی با اشاره به کنترل هوشمند محدوده از توسعه دوربین ها خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ دوربین وجود دارد که در نظر داریم این تعداد را به ۳۰۰ دوربین ارتقاء دهیم.

علیمردانی در مورد تردد پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک نیز با بیان اینکه راه حلی با وزارت کشور داریم که براساس آن از طریق  سامانه یکپارچه، عوارض تردد آنها را وصول کنیم، اظهار کرد: البته الان نیز از تردد خودروهای پلاک شهرستان عوارض وصولی داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه

    بهترین ترفند ، عدم صدور کامل مجوز ورود به طرح ترافیک برای همه است.فقط خودروهای درمانی حق ورود داشته باشند. در ضمن فقط تاکسی های برقی در این محدوده تردد کنند. ورود موتور سیکلتهای بنزینی هم ممنوع شود.فقط دوچرخه های برقی حق ورود داشته باشند. قابل توجه آقایان هرمزی و علیمردانی و شهردار تهران و پلیس.