بازدید سایت : ۴۷۴۵۳

◄ تشریح روند ساخت 1400 کیلومتر پروزه جاده‌ای در کردستان

۳۲۰ کیلومتر از کریدور شماره ۱۰ کشور به‌عنوان اصلی‌ترین کریدور ترانزیتی درحال اجرا در استان کردستان قرار دارد. پرامین محمودی‌، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان بابیان این مطلب افزود: قطعات اصلی آن از کامیاران تا سقز در دست اجرا است.

تشریح روند ساخت 1400 کیلومتر پروزه جاده‌ای در کردستان
تین نیوز |

۳۲۰ کیلومتر از کریدور شماره ۱۰ کشور به‌عنوان اصلی‌ترین کریدور ترانزیتی درحال اجرا در استان کردستان قرار دارد. پرامین محمودی‌، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان بابیان این مطلب افزود: قطعات اصلی آن از کامیاران تا سقز در دست اجرا است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، محمودی با اشاره به وضعیت توسعه پروژه‌های در دست‌ساخت استان کردستان اظهار داشت: در استان کردستان حدود ۱۴۰۰ کیلومتر پروژه جاده‌ای درحال اجرا داریم که ۱۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و ۳۰۰ کیلومتر آن راه اصلی و بزرگراهی است که برای اتمام این پروژه‌ها به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او گفت: کوریدور شماره ۱۰ یکی از پروژه‌های مهم و مؤثر در استان کردستان است که اعتبارات ملی دارد و در انتقال ترانزیت جنوب به شمال در کشور بسیار مؤثر است، این مسیر از کامیاران آغاز می‌شود و از سقز از استان کردستان خارج می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: پروژه دیگری که در استان کردستان داریم پروژه راه‌آهن تهران-همدان-سنندج است که در محدوده همدان به سنندج در سه قطعه درحال احداث است که امیدواریم با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه در تأمین اعتبار، این پروژه هر چه زودتر تکمیل شود.

محمودی بیان کرد:‌ پروژه دیگر استان کردستان مسیر جاده‌ای سنندج-مریوان است که راه اصلی است، راه موجود بین سنندج-مریوان راه فرعی است که درحال ارتقاء به راه اصلی است.

او ادامه داد: این پروژه موجب می‌شود مسیر سنندج به مریوان از ۱۲۵ کیلومتر به ۱۰۵ کیلومتر کاهش یابد ضمن آنکه مشخصات هندسی جاده ارتقاء می‌یابد و منجر به کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، ارتقاء ایمنی سیر و حذف نقاط پرحادثه مسیر خواهد شد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان بابیان اینکه ‌پروژه راه اصلی مریوان ـ‌ سنندج ۷۰ درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: در این پروژه سه دستگاه تونل وجود دارد که دو دستگاه تونل آن به پایان رسیده است و یک دستگاه تونل دیگر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با تخصیص 120 میلیارد تومان اعتبار لازم تا پایان سال ۹۸ پروژه راه اصلی مریوان-سنندج به پایان برسد.

او بابیان اینکه در پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج‌ درحال چهارخطه کردن مسیر هستیم، بیان کرد: این گردنه ورودی شهر سنندج از سمت همدان محسوب می‌شود که درحال‌حاضر پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.