بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون با همکاری وزارت نفت

نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون با همکاری وزارت نفت

تین نیوز | عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از توافق با وزارت نفت برای نوسازی ۶۵ هزار کامیون خبر داد و گفت: ۱۲۷ هزار دستگاه کامیون در ناوگان جاده‌ای بالای ۲۷ سال عمر دارند که موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند.

عباس آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۷ هزار دستگاه کامیون فرسوده در جاده های کشورتردد می کنند، اظهار کرد: با هماهنگی که با وزارت نفت انجام شده، تصمیم گرفته شد تا در مرحله اول ۶۵ هزار کامیون فرسوده از رده خارج شود و در مرحله بعد سایر ناوگان سنگین جاده ای کشور نوسازی شود.

وی با اشاره به تاسف بار بودن آمار کامیون های فرسوده،عنوان کرد: این ۱۲۷ هزار دستگاه کامیون بالای ۲۷ سال عمردارند، یعنی هر کامیون به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به جای اینکه ۳۲ لیتر گازوییل مصرف کنند ۶۰ لیتر مصرف می کند.

آخوندی افزود: واضح است که این کامیون‌های فرسوده چقدر به لحاظ اقتصادی زیان‌ده هستند. از سویی موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی به خبرآنلاین گفت: در همین راستا به دنبال هماهنگی که با وزارت نفت صورت گرفت، تصمیم گرفته شد تا برای نوسازی ۶۵ هزار کامیون اقداماتی انجام شود. این کار در حال انجام است. به زودی خبر خروج این کامیون‌ها اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم ظرف یکی دوسال کل ناوگان کهنه را نوسازی کنیم، کار بزرگی است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد

    با سلام خدمت شما مسئولین محترم ضمن تشکر در جهت نوسازی ناوگان فرسوده بنده که به عنوان راننده در زمینه حمل ونقل فعالیت میکم مالک یکدستگاه کشنده مدل ۱۹۵۹ میباشم که تصمیم به جایگزینی ان را دارم و در این راستا اقدام نموده ام. فقط قابل ذکر مشکلات قابل حلی به دستان مبارک وافکار اندیشمندانه شما سر راه ما نسبت به اجرای تصمیممان میباشد که عبارتند. ۱ ارزش کامیون فرسوده که پائین محاسبه میشود. ۲ توانایی پائین مالکین برای تامیین مابقی سرمایه مورد نیاز. ۳ بهتر است دولت نسبت به دریافت مالیات ارزش افزوده ۹ درصدی که به عنوان مثال برای کامیون اسکانیا ۳۶ میلیون اخذ میشود فکر چاره کند چون توسط کامیون در دوره تولید ckd برای هر متریال مصرفی ارزش افزوده پرداخت شده تا به مرحله تکمیلی و اجرایی رسیده و حال کامیون تبدیل به کالای خدماتی شده نه سرمایه ای که حال مجرم به پرداخت ارزش افزوده دوباره توسط خریدار باشد. ۴ قیمت گذاری بفروشندگان کامیون در این طرح با بازار همخوانی ندارد یعنی سود پائین این وام با آضافه پرداخت خریدار به تولید کننده نسبت به بازار برابر سود اصلی خواهد شد. و دیگر مسائل قابل حل به دست توانای شما مسئولین محترم که با در نظر گرفتن پیشنهادات ما قابل خواد بود. انشاالله با تشکر