بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
رئیس سازمان حفاظت محیط اعلام کرد:

◄ با برنامه‌های آنی و یک شبه آلودگی هوا برطرف نمی‌شود / خداحافظی با بنزین‌های آلوده در شهرهای بزرگ

◄ با برنامه‌های آنی و یک شبه آلودگی هوا برطرف نمی‌شود / خداحافظی با بنزین‌های آلوده در شهرهای بزرگ

تین نیوز | رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تنظیم و ارائه برنامه ملی و استانی مقابله با گرد و غبار در شورای عالی حفاظت محیط زیست گفت: وزارت نفت موثرترین اقدامات را در زمینه کاهش آلودگی هوا بر عهده داشته است.

به گزارش تین نیوز، معصومه ابتکار امروز در همایشی که به مناسبت روز ملی هوای پاک در سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و  چیت‌چیان وزیر نیرو برگزار شد، اظهارداشت: امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌ها موانع و مشکلات، برنامه کاهش آلودگی هوا و همچنین پیشرفت‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه با گذشت 16 ماه از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، اقدامات جدی در جهت کاهش آلودگی هوا و بهبود شرایط کیفی انجام شده است، گفت: برنامه کاهش آلودگی هوا نباید شتاب‌زده باشد، این برنامه چند مجهوله و بسیار پیچیده است به طوریکه برای رسیدن به نتیجه باید صبر و تلاش زیادی صورت گیرد.
 
ابتکار متذکر شد: با برنامه‌های آنی و یک شبه قطعا نمی‌توان در خصوص آلودگی هوا اقدامی صورت داد و نتیجه‌ای حاصل نمود. در ارتباط با تشکیل کارگروه‌های کاهش آلودگی‌ هوا در تهران و شهرستانها حداقل 12 جلسه ملی تشکیل شده است.
 
ابتکار همچنین به همیاری و همکاری شوراهای شهر و شهرداری‌ها برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و بیان داشت: همکاری شهرداری‌ها و شوراهای شهر و همچنین مشارکت رسانه‌ها برای تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به منظور تغییر سبک زندگی کلید کاهش آلودگی هوا بر شمرده می شود.
 
وی با بیان اینکه تا به امروز موثرترین اقدامات در زمینه کاهش آلودگی هوا از سوی وزارت نفت صورت گرفته است، ابراز داشت: حذف بنزین‌های آلوده و ارائه بنزین با استاندارد یورو 4 در جایگاه‌های سوخت شهرهای بزرگ و همچنین کاهش میزان گوگرد در گازوئیل از جمله دستاوردهای مهم طی این مدت بوده است.

وی همچنین به ارتقاء و بهبود کیفیت سوخت نیروگاه‌ها اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه خودروسازان بعد از 9 سال سرانجام رعایت استاندارد یورو 4 در تولید خودرو را پذیرفتند و از مهرماه سال جاری این استانداردها در تولیدات آنان اعمال شد.
 
رئیس سازمان محیط زیست متذکر شد: محیط زیست بدون هیچگونه ملاحظاتی برای کنترل دقیق نوع یا COP نظارت خود را انجام می‌دهد؛ به عنوان مثال می‌توان به عدم تخصیص مجوز شماره‌گذاری حدود 5 نوع خودرو در هفته گذشته اشاره کرد. ضمن آنکه فعالیتهای صنعتی و معدنی اطراف شهرها نیز از جمله عوامل موثر در افزایش آلودگی هوا است.
 
ابتکار در ادامه سخنان خود متذکر شد: صنایع بزرگ کشور ملزم هستند به صورت برخط گزارش‌ خروجی خود را به سازمان محیط زیست ارائه دهند. باید توجه داشت محیط زیست در این زمینه هیچگونه چشم پوشی نخواهد داشت و عدم همکاری صنایع با تذکرات قانونی، اخطارها و جرایم همراه می‌شود.
 
معاون رئیس جمهور موضوع گرد و غبار را یکی دیگر از مولفه‌های غیر قابل انکار در بحث آلودگی هوا دانست و افزود: برنامه ملی و استانی مقابله با گرد و غبار با همکاری دستگاه‌های ذیربط تنظیم خواهد شد و امید می‌رود در جلسه آینده شورای عالی حفاظت محیط زیست ارائه شود.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.