بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

۱۷۰ دستگاه اتوبوس و شش هزار تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز افزود می شود

۱۷۰ دستگاه اتوبوس و شش هزار تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز افزود می شود

تین نیوز | عضو شورا و رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی تبریز گفت: در سال 94، 170 دستگاه اتوبوس و شش هزار تاکسی به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز افزوده می شود.
 
حبیب شیری آذر اظهارکرد: هرچند این افزایش نیازهای تبریز را پاسخگو نخواهد بود اما در تلاش هستیم تا تعداد اتوبوس های اضافه شده را به 300 دستگاه افزایش دهیم.
 
وی همچنین درخصوص افزایش نرخ کرایه اتوبوس ها و تاکسی ها، گفت: مخالف افزایش کرایه های پیشنهاد شده ازسوی شهرداری بودیم اما اگر شورا این افزایش را نمی پذیرفت مردم باید بیش ازاین افزایش در جاهای دیگر می پرداختند.
 
وی با بیان اینکه یک سوم هزینه های شرکت واحد اتوبوسرانی را دولت می پردازد، افزود: یک سوم هزینه ها را نیز شهرداری و یک سوم دیگر رامردم می پردازند و متاسفانه با قطع کمک های دولت به این ناوگان، میزان بدهی های شرکت بالا رفته و این شرکت به یک شرکت زیان ده تبدیل شده است.
 
شیری آذر گفت: البته در گذشته طرحی پیشنهاد کرده بودیم که هزینه های شرکت واحد را در قبوض خدماتی شهروندان سرشکن کنیم که متاسفانه این طرح سیاسی و بایگانی شد اما به دنبال این هستیم تا بخش اعظمی از بدهی های شرکت واحد به تامین اجتماعی را تا پایان سال 95 پرداخت کنیم و این به معنای خروج این شرکت از جمع شرکت های زیان ده نیست.
 
این عضو شورا همچنین به طرح ساخت تراموا در مسیرهای مختلف تبریز اشاره کرد و گفت: به دلیل زلزله خیز بودن تبریز و همچنین هزینه های بالای ساخت مترو شورا به شهرداری این ماموریت را داد تا با مشارکت بخش خصوصی و خارجی طرح اجرا تراموا را مطالعه و در صورت تایید در چند مسیر تبریز بجای مترو خط تراموا راه اندازی شود.
 
شیری آذر گفت: از نحوه فعالیت و عملکرد متروی تبریز رضایت چندانی نداریم و با سرعتی که مترو در پیش گرفته بهره برداری از آن تا چند سال آینده بعید به نظر می رسد.
 
وی روند خدمات شهری شهرداری تبریز در دوره جدید را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به رغم رکود اقتصادی و مشکلات مالی، خدمات و کارهای عمرانی خوبی صورت گرفته که در مدیریت های قبلی سابقه نداشت.
 
وی از عدم توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی را نقطه ضعف بارز شورای چهارم عنوان کرد و افزود: شورا در این مورد ناکام است اما با این همه شهرداری تبریز در این خصوص نیز اقدامات خوبی انجام داده و نیاز است شورا در این مسیر همراه و کمک شهرداری باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.