بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
از ابتدای سال ۹۶ تاکنون صورت گرفت:

افزایش تردد ناوگان ترک از پایانه مرزی اینچه برون در گلستان

مدیر پایانه مرزی اینچه برون در گلستان اعلام کرد: علیرغم کاهش واردات و صادرات طی دو ماهه اخیر سال جاری تردد ناوگان ترک از پایانه مرزی اینچه برون رشد داشته است.

افزایش تردد ناوگان ترک از پایانه مرزی اینچه برون در گلستان
تین نیوز

مدیر پایانه مرزی اینچه برون در گلستان اعلام کرد: علیرغم کاهش واردات و صادرات طی دو ماهه اخیر سال جاری تردد ناوگان ترک از پایانه مرزی اینچه برون رشد داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، محسن عامریون در گفت‌وگوی خبری با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل گفت: در این مدت از پایانه مرزی اینچه برون شاهد خروج بیش از ۷ درصد و ورود حدود ۲۳ درصد ناوگان ترک بوده‌ایم.

وی ادامه داد: پایانه مرزی اینچه‌برون با توجه به پروتکل‌های فی‌مابین با کشور ترکمنستان و ایجاد بسترسازی زیرساخت‌های لازم و بهره‌گیری مناسب از امکانات موجود، آمادگی رتق و فتق و ساماندهی تردد تا ۱۴۰ دستگاه ورود و ۱۴۰ دستگاه خروج را در روز دارد.

به گفته عامریون، این مسئله می‌تواند تأثیرات بسزایی در اشتغال منطقه و اقتصاد استان ایجاد کند اما در حال حاضر به علت رکود حاکم بر کشورهای مقصد (بخصوص ترکمنستان) و برخی عوامل داخلی نسبت به سال‌های ۹۳ و ۹۴ شاهد کاهش تردد از این پایانه بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: رفع این رکود و رسیدن به نقطه مورد نظر همکاری و همدلی سایر دستگاه‌های استانی و متولیان امر کشوری را می‌طلبد.

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون به مکانیزه شدن نوبت‌دهی در پارکینگ ناوگان ورودی و محوطه‌سازی و به‌روزرسانی خدمات و تأسیسات در پایانه مرزی به‌عنوان اقدامی از سال ۹۵ تاکنون اشاره کرد.

اینچه‌برون به عنوان مرکز بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان و در همسایگی جمهوری ترکمنستان واقع است، ۸۰ کیلومتر با گنبدکاووس و نیز حدود ۷۰ کیلومتر با گرگان مرکز استان فاصله دارد.

اینچه برون که گاهی به آن مرز پُل هم گفته می‌شود یک نقطه مهم اتصال و آمد و شد مرزی بین ایران و جمهوری ترکمنستان است که بیش از ۲۲ سال قبل و در سال ۱۳۷۱ فعال شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.