◄ راهاندازی سیستم جدید اطلاعرسانی از وضعیت بارنامه از طریق تلفن همراه
دولت برای حفظ منافع فعالان و تلاشگران بخش حملونقل جادهای کشور تلاش تمام عیار خود را به کار گرفته است.
![راهاندازی سیستم جدید اطلاعرسانی از وضعیت بارنامه از طریق تلفن همراه](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/fSEDqokbd3fS/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLDcsSF9seL5N/030397.jpg)
وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حملونقل جادهای بهعنوان متولی اصلی بخش حملونقل جادهای با هماهنگی سایر نهادهای دستاندرکار ، تشکلهای صنفی و کانونهای حملونقل جادهای تمام توان و ظرفیت خود را جهت حفظ منافع فعالان و دست اندر کاران بخش و ایجاد رضایت حداکثری آنان بهویژه رانندگان تلاشگر به کار گرفته است .
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حملونقل کالای این سازمان با اشاره به اینکه تعامل ، هماندیشی و تصمیمگیری مشترک در برنامههای کلان بخش با نمایندگان فعال بخش حملونقل جادهای و تشکلهای صنفی جزو اصول و سیاست کاری سازمان راهداری و حملونقل جادهای است افزود : در ماههای اخیر بهویژه در چند روز گذشته با هماهنگی بهعملآمده با نهادها و سازمانهای دستاندرکار حملونقل جادهای ، همچنین با ملاقاتهایی که با رانندگان تلاشگر در این ایام و در مقاطع مختلف در پایانههای حمل کالا و یا جلسات متعدد برگزار شد ، این فعالان درخواستهایی بالأخص بحث افزایش نرخ کرایه حمل را داشتند که موردقبول همه بود و در این خصوص تلاشهای خوبی با همکاری تشکلها صورت گرفته است .
دغاغله در ادامه گفت : در خصوص سهم دولت در بیمه تأمین اجتماعی که از مطالبات و خواستهای رانندگان تلاشگر بود ، روز گذشته با اقدام جدی و هماهنگی با دیگر مسئولین ذیربط خوشبختانه تصمیمات خوبی در جهت حل این مشکل اتخاذشده و شرایط عادی حاکم شده است .
وی با اشاره به راهاندازی بارنامه برخط مجازی با کمک خود رانندگان در سال ٩٥ در پایانه بندر شهید رجایی و در پایانه بندر امام و بوشهر در سال ٩٦ ، تصریح کرد : تلاش سازمان راهداری و حملونقل جادهای کاهش زمان توقف در پایانههای حمل کالا ، قانونمند کردن دریافت کالا و برقراری عدالت کامل است .
دغاغله با تأکید بر اینکه دو کانون و تشکل صنفی کارفرمایی و کارگری مسئولیت نرخ توافقی کمیسیونهای حمل کالا را بر عهدهدارند ، خاطرنشان کرد : نرخ کمیسیون کاملاً مشخص است و از سال ٨٧ تقریباً ثابت بوده است و احیاناً دریافت خارج از عرف حتماً در کمیسیونهای ماده ١٢ و رسیدگی به تخلفات شرکتهای حملونقل کالا بررسی و اعمال قانون میشود .
مدیرکل حملونقل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای در این زمینه دو راهکار جهت جلوگیری از بروز تخلف را اینگونه بیان کرد : نخست مسئولیت ارائه گزارشات تخلف در دریافت کمیسیون اضافی بر عهده انجمن صنفی رانندگان قرارگرفته است و دوم برای خود رانندگان در سراسر کشور فرمهایی در اختیار آنان قرارگرفته که در صورت مشاهده موضوع اضافه دریافتی کمیسیون، فرمها تکمیل و در اختیار ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای استانها جهت اعمال قانون قرار گیرد.
دغاغله وعده راهاندازی سیستم جدید اطلاعرسانی از وضعیت بارنامه ، کمیسیون دریافتی و... بهصورت کاملاً شفاف و روشن از طریق تلفن همراه به رانندگان در آیندهای نزدیک خبر داد .
وی در خصوص نوسازی ناوگان حملونقل جادهای کالا نیز توضیح داد: در ابن خصوص دو نهاد اصلی وزارت نفت از طریق سازمان بهینهسازی مصرف سوخت از محل صرفهجویی سوخت و پرداخت تسهیلات اعتباری و وزارت راه و شهرسازی با مسئولیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای اقدامات مناسبی را آغاز کردهاند لیکن به جهت تعداد زیاد ناوگان فرسوده در کشور از یکسو و ظرفیت محدود تولیدکنندگان داخلی از سوی دیگر این طرح از شتاب بالایی برخوردار نیست ، لذا به جهت کمک به اشتغال رانندگان زحمتکش مقرر گردیده است یک ماه پس از اسقاط خودروی فرسوده ، خودروی جدید را دریافت نماید تا درمعیشت آنان خللی وارد نشود ، که این موضوع درگذشته از شش ماه تا ٢ سال به طول میانجامید .
دغاغله در خصوص سهمیه سوخت ناوگان حملونقل کالا گفت : فعالان بخش حملونقل کالا جزو پاکدستترین خدمتگزاران جامعه هستند و به میزان نیاز خود سوخت دریافت میکنند لذا طرح دریافت سوخت براساس پیمایش نیز که از سال ٩٤ آغاز گردیده موجب برقراری نظمبخشی بیشتر و صرفهجویی قابلملاحظه سوخت در کشور شده و در این طرح براساس اسناد بارنامه و صورتوضعیت و در نظر گرفتن تمام جوانب اعم از تردد با کالا و بدون بار ،احیاناً توقف فعالیت به جهت مشکلات راننده یا خودرو و غیره سوخت تحویل میگردد و خوشبختانه تاکنون در ارتباط با سهمیه سوخت مشکلی گزارش نشده است و در صورت درخواست رانندگان ارجمند رسیدگی لازم توسط کارگروههای استانی انجام خواهد شد .