بازدید سایت : ۳۴۳۹۳۴

◄ عرضه و تقاضا نرخ بلیت هواپیما را تعیین کند / صنعت هوانوردی کشور نیازمند باز معماری است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در صنعت هوانوردی با وجود تشدید تحریم ها از نظر تکنولوژیکی به مشکل بر نمی خوریم اما باید مسائل اقتصادی آن را حل کنیم که نیازمند باز معماری است.

عرضه و تقاضا نرخ بلیت هواپیما را تعیین کند / صنعت هوانوردی کشور نیازمند باز معماری است
تین نیوز |

حسین پورفرزانه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری در جریان هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک در محل مصلای تهران با بیان اینکه صنعت هوانوردی کشور نیازمند باز معماری است، گفت: امروز آوردن هواپیما قطعات یا متخصصان صنعت هوایی به کشور راحت تر از حل مسائل مالی صنعت هوایی است و در این راستا نیازمند صندوق های متمرکز هستیم.

به گزارش تین نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه تحریم ها سبب پیر شدن صنعت هوایی کشور شده است، افزود: در صنعت هوانوردی با وجود تشدید تحریم ها از نظر تکنولوژیکی به مشکل بر نمی خوریم اما باید مسائل اقتصادی آن را حل کنیم که نیازمند باز معماری است.

حسن پورفرزانه درباره تأثیر تحریم بر حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در شرایط کنونی مشکلی برای تأمین هواپیما نداریم، اما سرمایه گذار ایرانی در تأمین منابع مشکل دارد به نحوی که شرکت ایرانی یک هواپیما با عمر ۲۷ سال را به صورت نقدی می خرد، اما شرکت آمریکایی با همان پول پرداختی شرکت ایرانی یک هواپیمای نو خریداری می کند.

وی بیان داشت: مشکلات مالی سبب شده تا ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی آسیب ببینند، در دنیا حداکثر مدت زمان توقف هواپیما برای تعمیرات ۴۵ روز است، اما در ایران هواپیماها در زمان تعمیرات به دلیل مشکلات تحریمی شش تا هفت ماه متوقف می ماند که این مسئله تحت تأثیر فناوری در کشور نیست.

پورفرزانه اظهارداشت: اقتصاد صنعت هوایی مهمتر از موضوع تحریم قطعه یا هواپیما است و آسیب اصلی به اقتصاد این صنعت وارد شده است.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: هرچند محدودیتی برای آوردن هواپیما به کشور نداریم، اما بهره مندی شرکت های هواپیمایی و سرمایه گذاران از منابع مالی محدود شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر عرضه و تقاضا نرخ بلیت را تعیین کند نرخ مناسب تعیین می شود، در مقطع کنونی ما به عنوان ناظر نظارت خود را خواهیم داشت .

پورفرزانه عنوان کرد: قوانین اجازه ساخت قطعات هواپیما را می دهد که در یک دوره زمانی طولانی انجام می شود، شرکت مپنا در مدت ۹ سال فرایند را آغاز کرد و بخشی از قطعات هواپیماها در نمایشگاه هوایی کیش رونمایی شد.

وی درباره هواپیمای سیمرغ تصریح کرد: ساخت این هواپیما از ۲۰ سال پیش بود و ورود به این صنعت یک تصمیم عاقلانه است، اما اینکه آیا آن انتخاب درسته بوده است باید بگوئیم که تحت تأثیر تحریم ها بوده و در آن زمان به جز اوکراین امکان همکاری با کشور دیگری نبوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیمای ایران ۱۴۰ به دلیل تغییر موتور کمی سنگین تر از آنتونوف است و به طور کلی باید توجه داشت که در صنعت هواپیمایی سانحه زیاد است و به همین دلیل باید منطقی به این مسئله توجه کرد.

پورفرزانه افزود: هم اکنون هواپیمایی سیمرغ برای باربری استفاده خواهد شد و اگر قرار باشد مدل مسافری آن تولید شود به دولت بستگی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد پاسخ

    مگر برای نگهداشت متخصصان نخبه فعلی چه اقدامات موثری انجام شده که میخواهید نیروی جدید هم وارد کنید هر متخصص جدیدی بیاید و این نحوه ارزش قائل نشدن برای نگهداشت نیرو رو ببیند دلسرد و مایوس خواهد شد ، در شرایط حاضر حقوق یک کارگر و کارمند بخش خصوصی و آزاد بیش از متخصص صنعت هوانوردی کشور با اینهمه پیچیدگی وظایف و استرس است.