بازدید سایت : ۴۷۴۵۳

◄ متولی اولین قطار پرسرعت کشور؛ از ساخت تا بهره برداری

◄ متولی اولین قطار پرسرعت کشور؛ از ساخت تا بهره برداری
|

تین نیوز | هر چند دولت تلاش کرده با تصویب مصوبه‌های اقتصادی جدید نیازهای مالی قطار سریع السیر تهران- قم -اصفهان را برطرف کند، اما ظاهرا علاوه بر مشکلاتی که برای تهیه فاینانس پروژه راه‌آهن تهران – قم – اصفهان وجود دارد بحث متولی آن نیز مطرح است.

به گزارش تین نیوز، با در نظر گرفتن اینکه بهره بردار نهایی پروژه راه‌آهن تهران – قم – اصفهان شرکت راه آهن است با پیگیری های انجام شده در مورد اسناد و مدارک موجود مشخص شد به دلیل اهمیت این پروژه که در مرحله نهایی قرارداد با پیمانکار چینی است در راستای تعامل بیشتر، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از مجموعه راه آهن در خواست معرفی افرادی متخصص در حوزه های مختلف در قالب یک کارگروه را نموده و فردی هم به عنوان سرپرست این تیم شده است.

از این رو به اشتباه در برخی پایگاه های خبری از این فرد به عنوان مدیر پروژه خط سریع السیر تهران – قم – اصفهان نام برده شده و از قول وی گفتگویی در این خصوص درج شده در حالی که از حضور متخصصان ریلی و راه آهن به عنوان بهره بردار پروژه برای تشکیل کارگروه دعوت شده است.

"مدیر پروژه خط سریع السیر تهران – قم – اصفهان با بیان اینکه بر سر کلیات قرارداد احداث خط آهن نخستین قطار سریع السیر ایران با چینی ها به توافق رسیدیم گفت: پروژه با یک چهارم رقم توافق‌شده در دولت قبل اجرایی می‌شود"

بنابراین به گفته محمود محمودزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، متولی ساخت قطار سریع السیر اصفهان- تهران شرکت ساخت است و اجرای این پروژه به دلیل ابعاد و اهمیتی که دارد به یک عزم استانی و حتی ملی نیاز دارد چرا که با راه اندازی این خط اولین قطار پرسرعت کشور در مسیر اصفهان – تهران راه اندازی می‌شود.

گفتنی است قرار شده است پروژه قطار سریع السیر تهران- قم -اصفهان با یک چهارم رقم توافق‌شده در دولت قبل اجرایی ‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alex Dunn پاسخ

    مراقب باشید این پروژه با " چینی ها " با ۲۵٪ قیمت!!!! به سرنوشت آزاد راه تهران شمال ۳۰ ساله دچار نشود و واقعا " پر سرعت " باشد۰البته " آگاهان " می دانند، سرنوشت این پروژه چه خواهد شد!!فعلا پیمانکاران خاکباز اختصاصی " مشغول " شوند تا بعد!!!

  • پاسخ

    طبق قانون این طرح ردیف دارد و دستگاه اجرایی آن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است و جای ابهامی نیست.