◄ تا پایان سال؛ 5 کیلومتر از گلوگاه ترافیکی هراز بهرهبرداری میشود
معاون ساخت وتوسعه راهها گفت: بخش دیگری از گلوگاه ترافیکی بزرگراه هراز به طول 5 کیلومتر در سال جاری به بهرهبرداری میرسد و به این ترتیب در مجموع 71 کیلومتر از این بزرگراه زیر عبور ترافیک قرار خواهد گرفت.
معاون ساخت وتوسعه راهها گفت: بخش دیگری از گلوگاه ترافیکی بزرگراه هراز به طول 5 کیلومتر در سال جاری به بهرهبرداری میرسد و به این ترتیب در مجموع 71 کیلومتر از این بزرگراه زیر عبور ترافیک قرار خواهد گرفت.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدازاده صبح امروز در بازدید از بزرگراه هراز از بهرهبرداری 5 کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بخش دیگری از گلوگاه ترافیکی این محور در محدوده لاسم تا سه راهی پلور به طول 3 کیلومتر که شامل دو دستگاه پل 45 متری و 4 کیلومتری دیوارسازی است در سال جاری به بهرهبرداری میرسد.
وی افزود: بهرهبرداری از محدوده بایجان تا وانا به طول 2 کیلومتر که شامل یک دستگاه تونل به طول 1700 متر و یک دستگاه پل به طول 60 متر است بخش دیگری از برنامه بهرهبرداری سال جاری در این بزرگراه است.
معاون ساخت وتوسعه راهها تونل وانا را بزرگترین تونل در دست ساخت محور هراز دانست و اظهار داشت: این تونل به طول 1700 متر با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی در سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید.
کدخدازاده در این سفر همچنین از عملیات اجرایی تونل زیارباغ نیز بازدید کرد و در این خصوص گفت: این تونل 1100 متر طول دارد که هماکنون عملیات لاینینگ تونل در حال انجامآن انجام است و پیشرفت فیزیکی آن نیز در حدود 40 درصد است.
معاون ساخت وتوسعه راهها در توضیح آخرین وضعیت اجرایی محور هزار اعلام کرد: در حال حاضر لاینینگ، زیرسازی و روسازی تونل وانا و لاینینگ و تحکیمات پارکینگ تونل زیارباغ در حال انجام است و آرماتوربندی، قالب بندی و بتنریزی پایلون پلهای کابلی ابتهاج و تکاور نیز تکمیل شده است.
کدخدازاده تاکید کرد: این محور 101 کیلومتر طول دارد که تاکنون 66 کیلومتر آن به بهرهبرداری رسیده است و با تکمیل این 5 کیلومتر، 71 کیلومتر از محور به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان خواهد بود.
وی ادامه داد: بزرگراه هراز دارای 21 دستگاه تونل و 28 دستگاه پل است که 8 دستگاه تونل به طول 7 کیلومتر و 12 دستگاه پل به طول 843 متر در آن به بهرهبرداری رسیده و 34 کیلومتر دیوارسازی دارد که 23 کیلومتر آن تکمیل شده است.
کدخدازاده جاده هراز را یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان تهران و مازندران عنوان و اضافه کرد: این بزرگراه کوتاهترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و وجود جاذبههای تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوان در اطراف این مسیر سبب شده تا مسافران زیادی جاده هراز را به عنوان مسیر حرکت خود به استانهای شمالی انتخاب کنند.