بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

بهره برداری از ۶۵۰ کیلومتر خط آهن در شش ماه نخست سال جاری

معاون ساخت وتوسعه راه آهن بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پنج پروژه ریلی به طول ۶۵۰ کیلومتر در شش‌ماه نخست سال‌جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و با این اقدام رکورد قابل توجهی در عرصه توسعه ریلی کشور به ثبت می‌رسد.

بهره برداری از ۶۵۰ کیلومتر خط آهن در شش ماه نخست سال جاری
تین نیوز

معاون ساخت وتوسعه راه آهن بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پنج پروژه ریلی به طول ۶۵۰ کیلومتر در شش‌ماه نخست سال‌جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و با این اقدام رکورد قابل توجهی در عرصه توسعه ریلی کشور به ثبت می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی با اشاره به قرار گرفتن هشت پروژه ریلی در قالب جهش تولید به طول ۱۱۰۰ کیلومتر اظهار داشت: این پروژه‌ها بر اساس یکی از سه موضوع اتصال به مراکز استان‌ها، تکمیل کریدورهای ترانزیتی داخلی و بین‌المللی و طرح‌های اتصال ریلی به کشورهای همسایه اولویت‌بندی شدند که در سال گذشته شاهد بهره‌برداری راه‌آهن خواف- هرات به عنوان یکی از محورهای ریلی در اتصال به کشور افغانستان و توسعه جاده ابریشم ریلی بودیم.

وی اشاره کرد: همزمان با بهره‌برداری از این خط آهن عملیات اجرایی قطعه ۴ راه آهن خواف- هرات نیز از سوی افغانستان آغاز شد و هم اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ریل گذاری ۳۰۰ کیلومتر مسیر راه‌آهن و عملیات تکمیل خط در سال گذشته را گام مهمی در تحقق اهداف توسعه شبکه ریلی برشمرد و گفت: در سال گذشته زیرسازی۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی تمام شد و به مرحله اجرای سابگرید رسید و ۲۵ هزار متر مربع ایستگاه در کشور احداث شد.

خطیبی با تاکید بر رشد اقدامات در حوزه توسعه ریلی در سال گذشته نسبت به قبل اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹، ۱۹ درصد در حوزه سابگرید، ۳۶ درصد در ریل گذاری و ۴۱ درصد در ساخت ساختمان‌های ایستگاه‌ها نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد صورت گرفته است که آمار بسیار قابل توجهی در سخت‌ترین سال قرن اخیر از نظر همه گیری بیماری کرونا و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریمها در کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه از تکمیل و بهره‌برداری ۵ پروژه ریلی به طول ۶۵۰ کیلومتر در شش ماه نخست سالجاری خبر داد و گفت: راه آهن یزد- اقلید به طول ۲۷۵ کیلومتر، راه آهن بستان آباد- تبریز به طول ۴۴ کیلومتر، راه‌آهن همدان- سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر، راه آهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر و محور ریلی رشت- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر به ترتیب در سالجاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به شرایط اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر تولیدات داخلی گفت: تمام تلاش ما فراهم کردن بسترهای لازم برای پشتیبانی و مانع زدایی در راه تولید داخلی است و عملا این اقدام از سال ۱۳۹۹ در حوزه ریلی ملی، سوزن و ادوات بخش‌های مختلف راه‌آهن انجام گرفته است به طوری که در این بخش‌ها کشور به خودکفایی رسیده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.