بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

آغاز فعالیت رسمی نخستین مرکز کنترل ترافیک در کرج

آغاز فعالیت رسمی نخستین مرکز کنترل ترافیک در کرج
|

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از فعالیت رسمی نخستین مرکز کنترل ترافیک این شهرستان از امروز خبر داد.
 
احمد افضلی اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری در کلانشهرها و شهرستان‌های پرجمعیت کشور، موضوع مقابله با ترافیک  و اجرای راهکارهایی با هدف کاهش بار ترافیکی است.
 
وی تصریح کرد: در مرکز استان البرز نیز به دلیل افزایش مهاجرت‌ها طی سال‌های گذشته و افزایش جمعیت تا مرز 2 میلیون نفر، معضل ترافیک وجود داشته و هزینه‌های هنگفتی را به مردم و شهرستان و حتی استان البرز تحمیل می‌کند.
 
این مسئول افزود: در همین راستا بخش مهمی از توان مدیریت شهری در کرج برای کنترل ترافیک و روان سازی ترافیکی صرف شده و طرح‌های ویژه و مهمی نیز در این زمینه تدوین و اجرا شده است.
 
افضلی گفت: نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش خدمات رسانی به مردم در حوزه حمل و نقل از جمله این راهکارها است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب باید زیرساخت‌های لازم در 2 بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم شود.
 
وی با اشاره به طرح احداث مرکز کنترل ترافیک در شهرستان کرج گفت: یکی از طرح‌های شهرداری برای رسیدن به این هدف، احداث و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک بوده که از سال 92 فعالیت اجرایی آن آغاز شده است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح فوق پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشته و هم اکنون کار در حوزه نصب دوربین‌ها و نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای مرکز به پایان رسیده و فعالیت آزمایشی نیز با چند دوربین کنترل ترافیک آغاز شده است.
 
وی در پایان بیان داشت: راه‌‌اندازی کامل نخستین مرکز کنترل ترافیک در کرج موجب ارائه خدمات بسیاری به شهروندان از جمله مدیریت صحیح و علمی ترافیک، روانسازی ترافیک در معابر پر رفت و آمد با استفاده از سیستم‌های پیشرفته، نظارت بر خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی و بالاخره تسریع در حضور نیروهای امدادی، پلیس و اورژانس در محل حادثه در زمان‌های بحرانی می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.