بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

هر هفته ۱۰۰ پرواز ورود و خروج در فرودگاه زاهدان انجام می‌شود

هر هفته ۱۰۰ پرواز ورود و خروج در فرودگاه زاهدان انجام می‌شود

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر هر هفته تعداد 100 پرواز ورود و خروج در فرودگاه زاهدان انجام می‌شود و روزانه یکصد پرواز نیز از حریم آسمان زاهدان عبور و از سیستم‌های کمک ناوبری این فرودگاه بهره‌مند می‌شوند.
 
اعرابی مقدم، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ترمینال جدید فرودگاه بین‌ المللی زاهدان با زیربنای 7 هزار مترمربع در زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع در امتداد ساختمان کنونی هواشناسی فرودگاه زاهدان احداث می‌شود.
 
مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: کلنگ ساخت باند دوم فرودگاه زاهدان نیز در هفته آینده به زمین خواهد خورد.
 
وی تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته به این پروژه 48 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده و قرار است در مدت 18 ماه ساخت آن به اتمام برسد.
 
وی گفت: از اعتباری که به این پروژه داده شده 50 درصد آن سهم استان و 50 درصد دیگر آن را شرکت فرودگاه کشور تقبل کرده است.
 
اعرابی مقدم افزود: با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های لازم در فرودگاه بین‌المللی زاهدان و وجود امکانات و تجهیزات به روز با استانداردهای جهانی و عملیاتی بودن آن، قابلیت پذیرش برای پروازهای احتیاطی و جایگزین وجود دارد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی زاهدان جزو 8 فرودگاه بین‌المللی کشور است گفت: در حال حاضر هر هفته تعداد 100 پرواز ورود و خروج در فرودگاه زاهدان انجام می‌شود و روزانه یکصد پرواز نیز از حریم آسمان زاهدان عبور و از سیستم‌های کمک ناوبری این فرودگاه بهره‌مند می‌شوند.
 
اعرابی‌مقدم بیان کرد: در صورت بروز هر گونه اختلال در شرایط عادی پروازها، فرودگاه زاهدان به عنوان گزینه برای استفاده این قبیل هواپیماها در نظر گرفته شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی زاهدان به صورت 24 ساعته عملیاتی و دایر است و عمده پروازهایی که با مشکل مواجه شده‌اند، ساعت‌های ابتدایی بامداد فرودهای اضطراری خود را انجام داده که این نشان از پویایی فرودگاه زاهدان دارد.
 
اعرابی‌مقدم افزود: در حال حاضر چهار فرودگاه سراوان، زابل، ایرانشهر و زاهدان متعلق به اداره‌کل فرودگاه‌های استان است که در فرودگاه زاهدان هر هفته 88 پرواز، زابل 3 پرواز و ایرانشهر 6 پرواز به مقصدهای مختلف انجام می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.