◄ سختگیری در صدور مجوز برای ایرلاین ها/ ۱۳۲ فروند هواپیمای زمین گیر داریم
درخواست امهال اقساط خرید هواپیماها به صندوق توسعه ملی را داده ایم، بخشی از اقساط پرداخت شده و بخش اعظم آن باقی مانده است. به طور کلی ۱۳۲ فروند هواپیمای زمین گیر داریم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره هواپیماهای زمین گیر گفت: شرکت های دانش بنیان و مراکز تفریحی از ما خواسته اند بدنه هواپیماهای زمین گیر را در اختیار آنها قرار دهیم؛ کمیته ای برای این منظور تشکیل شده و هواپیماهای زمین گیر را به آنها واگذار می کنیم.
به گزارش تین نیوز، محمد محمدی بخش این مطلب را آذر ماه امسال بیان کرد و درباره هواپیماهای برجامی نیز گفت: این هواپیماها به صورت نو وارد کشور شده اما سازندگان اروپایی تعهدات خود را در پشتیبانی هواپیماهای برجامی و ارائه قطعات انجام نداده اند.
وی افزود: در حال تنظیم لایحه شکایت از سازندگان اروپایی هستیم. پنج تا 6 فروند از هواپیماهای ATR در حال چک هستند و این زمین گیری به معنای از رده خارج شدن آنها نیست.
محمدی بخش افزود: درخواست امهال اقساط خرید هواپیماها به صندوق توسعه ملی را داده ایم، بخشی از اقساط پرداخت شده و بخش اعظم آن باقی مانده است. به طور کلی ۱۳۲ فروند هواپیمای زمین گیر داریم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره زیان ده بودن ایرلاین ها گفت: ما با این موضوع مخالفیم و با زیان ده بودن ایرلاین ها موافق نیستم اما مدل های اقتصادی آنها باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: با مدل های اقتصادی موجود، هیچ ایرلاین جدیدی را نمی پذیریم و مجوز جدیدی صادر نخواهیم کرد اما اگر ایرلاینی هواپیمای ملکی داشت، مدل اقتصادی مناسب طراحی کرد و کفایت سرمایه مناسب داشت، شامل اولین فاکتورهای صدور مجوز خواهد شد.
محمدی بخش درباره نوسازی ناوگان هواپیمایی گفت: در مذاکرات برجام همچنان دنبال نوسازی هواپیما هستیم، قراردادهای قبلی پابرجاست و اگر خبر جدیدی داده شود، وارد مذاکرات می شویم. به گفته وی در حال حاضر هم به صورت هفتگی هواپیمای جدید وارد کشور میشود. همچنین محدودیت هایی برای سن هواپیما و تجهیزات جدید اعمال کرده ایم تا هواپیماهای با مدل قدیمی وارد ناوگان هوایی کشور نشود.
سلام
واقعا تا الان سخت گیری شده هر کسی یه ملخ خریده اسمش را گذاشته ایرلاین
واقعا این مطلب درسته که نوشتید