بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

لزوم بازنگری تعرفه خدمات بندری و دریایی کشور

پروژه مطالعاتی بازنگری و اصلاح ساختار تعرفه های خدمات بندری و دریایی، با هدف بررسی دقیق تر و دستیابی به تعرفه واحد و رقابتی، در دست انجام است.

تین نیوز

مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در سومین نشست با نمایندگان شرکت های کشتیرانی، اپراتورهای بندری، تجار و صاحبان کالا در بندر انزلی، تاکید کرد: پروژه مطالعاتی بازنگری و اصلاح ساختار تعرفه های خدمات بندری و دریایی، با هدف بررسی دقیق تر و دستیابی به تعرفه واحد و رقابتی، در دست انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی لزوم بازنگری تعرفه خدمات بندری و دریایی کشور، گفت: سومین نشست کمیته راهبردی بنادر برای بازنگری و اصلاح ساختار تعرفه های خدمات بندری و دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و به منظور اخذ نظارت ذینفعان و ذی مدخلان در استان گیلان برگزار شد.

مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سومین نشست در سال جاری بوده، خاطرنشان کرد: این جلسات به منظور بررسی دقیق تر و خروجی واحد برای تمامی بنادر، تا کنون در برخی بنادر استان های بوشهر، خوزستان و گیلان برگزار شده و برنامه ریزی منظمی برای برپایی این نشست در دیگر بنادر کشور صورت گرفته است.

سرایی با اشاره به هدف از اجرای پروژه مطالعاتی بازنگری و اصلاح ساختار تعرفه های خدمات بندری و دریایی، تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای اجرای سیاست های دولت بوده، رضایت مندی مشتریان و ذینعفان و همچنین  توجه به منافع اقتصادی ملی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون بنادر شمالی ایران از ارزان ترین بنادر حوزه خزر در بخش های شناور و کالا  بوده و در بنادر جنوبی نیز در مقایسه با دیگر بنادر منطقه بسیار ارزان تر هستند، گفت: در بخش کالاهای عمومی و کالاهای اساسی نظیر غلات تعرفه های موجود حتی پاسخ گوی هزینه های بندری این گونه کالاها نیست و این در حالی ست که سازمان بنادر به منظور رقابت پذیر ساختن بنادر کشور، تعرفه های مترتب بر کشتی و کانتینر را برای سال های متمادی افزایش نداده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.