بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

اعلام ۴ پروژه کلان سرمایه گذاری در بنادر گیلان/ ساخت کارخانه کشتی سازی توسط بخش خصوصی

ساخت کارخانه ساخت و تعمیرات کشتی به ارزش ۱.۲ همت توسط بخش خصوصی مدنظر قرار می گیرد و در پروژه گردشگری دریایی بندر چمخاله نیز معادل یک همت توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود.

اعلام ۴ پروژه کلان سرمایه گذاری در بنادر گیلان/ ساخت کارخانه کشتی سازی توسط بخش خصوصی
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی در بنادر این استان، گفت: ساخت کارخانه ساخت و تعمیرات کشتی به ارزش ۱.۲ همت توسط بخش خصوصی مدنظر قرار می گیرد و در پروژه گردشگری دریایی بندر چمخاله نیز معادل یک همت توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین یونسی خمسی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری شاهد رشد ۵۵ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد ۱۵ درصدی واردات در بنادر استان گیلان هستیم، اظهار داشت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی، یکی از مهم ترین اهداف تبیین شده به منظور پیش برد فعالیت ها در استان گیلان بود و در این راستا اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته است.

یونسی خمسی در مورد پروژه های سرمایه گذاری بنادر گیلان، اعلام کرد: چهار پروژه کلان در دست اجرا است که شامل ساخت مخازن روغن خام خوراکی، احداث کارخانه ساخت و تعمیرات کشتی، ساخت سیلوی تمام مکانیزه و طرح گردشگری دریایی بندر چمخاله می شود.

ساخت مخازن روغن خام خوراکی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مورد ساخت مخازن روغن خام خوراکی، بیان داشت: ساخت این مخازن به ظرفیت ۴۰ هزار تن آغاز شده که رشد خوبی داشته است. ارزش این پروژه ۲۳۵ میلیارد تومان است و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری معادل ۲۰ هزار تن که ۵۰ درصد پروژه است به بهره برداری می رسد.

احداث کارخانه ساخت و تعمیرات کشتی

یونسی با اشاره به احداث کارخانه ساخت و تعمیرات کشتی، عنوان کرد: قرار است در این پروژه ۱.۲ همت سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شود و روزهای آینده قرارداد آن به امضا می رسد.

وی افزود: این کارخانه دارای ۲ خط تعمیرات و ساخت کشتی است و ساخت آن ۲ سال به طول می انجامد. احداث آن در حوضچه جدید بندر انزلی به مساحت حدود ۵.۵ هکتار مدنظر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی همه تلاش خود را به کار گرفته تا بهترین شرایط را برای فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کند، خاطرنشان کرد: حوضچه ای که در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته در کل بنادر شمالی کشور بی نظیر است و به هیچ وجه مشکل عمق وجود ندارد.

یونسی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در حال حاضر به عنوان متولی امور دریایی به دنبال نوسازی ناوگان تجاری در دریای خزر است چرا که متاسفانه در حال حاضر میانگین سنی این ناوگان به بیش از ۳۰ سال افزایش یافته است و نیازمند نوسازی ناوگان هستیم.

ساخت سیلوی تمام مکانیزه

وی همچنین به ساخت سیلوی تمام مکانیزه توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این راستا فعالیت ها مدنظر قرار گرفته و تفاهم نامه به منظور ساخت این سیلو به امضا رسیده و تا یک ماه آینده قرارداد امضا می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد: ارزش این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان است و حدود ۱۸ ماه به طول می انجامد.

پروژه گردشگری دریایی بندر چمخاله

یونسی همچنین درباره پروژه گردشگری دریایی بندر چمخاله نیز، اعلام کرد: فاز نخست این پروژه به اتمام رسیده است و در فاز ۲ بخش خصوصی در حوزه اسکله سازی، هتلینگ، خدمات رفاهی و غیره اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در راستای سیاست های کلی توسعه دریامحور، تسهیل فعالیت ها برای بخش خصوصی در دستورکار قرار دارد، عنوان کرد: از نقاط مثبت سازمان بنادر و دریانوردی این است که هیچ پروژه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی بدون سودآوری مطلوب نخواهد بود و با بازگشت سرمایه همراه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در پروژه گردشگری دریایی بندر چمخاله، سازمان بنادر و دریانوردی ۴۰۰ میلیارد تومان زیرساخت فراهم کرده است، اظهار داشت: ارزش این پروژه معادل یک همت است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی همراه خواهد بود و پروژه بسیار بزرگی تلقی می شود و ۲۲ هکتار زمین لحاظ شده و قرار است یک بندر ایجاد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.