بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

واردات کالاهای اساسی از مجتمع بندری انزلی ۲۰ درصد افزایش یافت

در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۸ هزار تن کالای اساسی از طریق مجتمع بندری انزلی به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد دارد.

واردات کالاهای اساسی از مجتمع بندری انزلی ۲۰ درصد افزایش یافت
تین نیوز

معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۸ هزار تن کالای اساسی از طریق مجتمع بندری انزلی به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی نظری تصریح کرد: ورود بسیاری از کالاهای اساسی از طریق مجتمع بندری انزلی به این بندر از جمله اهداف پدافند غیرعامل در پایداری ذخایر راهبردی است.

نظری با اشاره به حمل یکسره نخستین محموله گندم بنادر شمال کشور در سال ۱۴۰۳ از بندر انزلی گفت: نخستین محموله گندم امروز پس از گذشت یکسال وارد مجتمع بندری انزلی شد؛ این محموله به وزن حدود چهار هزار تن است که به صورت حمل یکسره انتقال یافت.

وی تصریح کرد: کالاهای اساسی شامل غلات اعم از سویا، ذرت، جو، گندم و کنجاله و نیز روغن خام خوراکی است که در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن از این محصولات از طریق مجتمع بندری انزلی وارد کشور شد.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.