بازدید سایت : ۳۶۲۴۷

درخواست ۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

سال گذشته حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۱۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی محقق شد.

درخواست ۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی
تین نیوز

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری به منطقه آزاد انزلی آمد، گفت: سال گذشته حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۱۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی محقق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدسجاد سیاهکارزاده عصر امروز دوشنبه ۲۲ مردادماه در آئین تجلیل از خبرنگاران استان گیلان که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز در جنگ اقتصادی هستیم در این عرصه تلاش می کنیم اما این به معنای عدم توجه به حوزه های دیگر از جمله فرهنگ، هنر، گردشگری، ورزش همچنین حوزه های سازمانی و اداری نیست.

سیاهکارزاده با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی علاوه بر زون تجارت، ۵ روستا و ۲ شهرک صنعتی دارد که مصرف برق کمتر از ۵۰ مگاواتی دارند، تصریح کرد: مجوز دریافت ۵۰ مگاوات دیگر را از وزارت نیرو اخذ کردیم.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست برای ما به شدت مهم است و علاقه مند به سرمایه گذاری سبز هستیم، افزود: به زودی باغ پرندگان با مدلی جدید در فاز تجارت این منطقه احیا می شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه اولین جامعه گردشگری در این منطقه شکل گرفته همچنین حل مشکل پارکینگ از اولویت های منطقه است، گفت: گردشگری ورزشی یکی از ساحت های گردشگری است و با مطالعات صورت گرفته تلاش داریم اولین دوره مسابقات کبدی ساحلی جهان به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شود.

سیاهکارزاده تصریح کرد: بیمارستان ۲۱۵ تختخوابی فوق تخصصی سرطان در حوزه گردشگری سلامت در مرحله صدور پروانه است که پس از بهره برداری در ۲ بخش داخلی و بین المللی ارائه خدمت خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اتصال خط سراسری راه آهن به بندر کاسپین افزود: بهره برداری از راه آهن در منطقه آزاد انزلی تاثیرات بسیار مثبتی در ترانزیت، صادرات و واردات داشت و این ریل کم متراژ ولی پربرکت همزمان در ۲ لاین صادرات و ترانزیت دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: در راستای معرفی کریدور شمال به جنوب از منطقه آزاد انزلی یک رویداد بین المللی تخصصی را برنامه ریزی می کنیم.

سیاهکارزاده در خصوص شهرک صنعتی شماره ۳ که یکی از پروژه های زیرساختی منطقه آزاد انزلی در ۵۰ هکتار است، گفت: ۳۷ هکتار آن تملک و پروژه تامین زیرساخت های آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری به منطقه آزاد انزلی آمد، گفت: سال گذشته حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۱۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی محقق شد.

وی افزود: در چهار ماهه امسال ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه سرمایه گذاری خارجی ۱۲۰ درصد و در حوزه سرمایه گذاری داخلی ۳۵۰ درصد رشد شاهد هستیم.

سیاهکارزاده با بیان اینکه هدف گذاری امسال در حوزه سرمایه گذاری ۲۰ همت است، تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی سال گذشته ۲۴ میلیون دلار صادرات خارجی و ۳۶۶ میلیون دلار صادرات به داخل کشور داشت که امسال این عددها به مراتب بیشتر خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: در چهار ماهه سال جاری ماهه ۹ میلیون دلار صادرات توسط ۱۶۴ شرکت منطقه آزاد انزلی انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.