بازدید سایت : ۱۴۵۴۴۹

اعتبار پروژه‌های راهبردی حمل و نقل گیلان تامین شد

معاون اول رئیس جمهور برای تامین اعتبار پروژه های راهبردی گیلان دستور داد.

اعتبار پروژه‌های راهبردی حمل و نقل گیلان تامین شد
تین نیوز |

معاون اول رئیس جمهور در پی پیگیری و مکاتبه استاندار گیلان دستورات لازم برای تامین اعتبار پروژه های راهبردی حمل و نقلی استان را صادر کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی در این زمینه گفت: این استان به لحاظ موقعیت ژئواکونومیکی و همجواری با کشورهای آسیای میانه اتحادیه اوراسیا و نزدیک بودن به پایتخت و قرار گرفتن در مسیرهای فراقاره ای کریدورهای بین المللی حمل و نقلی از جمله کریدورهای شمال - جنوب (نوستراک) و شرق - غرب (تراسیکا) توان ارائه خدمات پیشرفته، بندری، گمرکی و حمل و نقل ترکیبی شامل، دریایی، ریلی جاده ای و هوایی را دارد.

عباسی با اشاره به مکاتبه با دکتر محمد رضا عارف معاون اول رئیس جمهور در زمینه لزوم توجه به ظرفیت های گیلان و توسعه زیرساخت ها و تکمیل پروژه های مهم استانی در حوزه های مختلف گفت: در این نامه تاکید شد که وجود تنها منطقه آزاد تجاری، صنعتی و عملیاتی در شمال کشور (بندر انزلی)، مناطق ویژه اقتصادی آستارا و لاهیجان و بازارچه مرزی از جمله ظرفیت هایی است که این استان را به کانون اقتصادی رو به رشد فراملی و ملی در شمال کشور تبدیل نموده است.

وی در خصوص تکمیل پروژه های حمل و نقلی کشور در محدوده این استان تصریح کرد: طی سالهای گذشته سرمایه گذاری متنابهی به ویژه توسط بخش خصوصی در توسعه زیر ساخت های بندری و لجستیکی استان انجام شده است اما شکوفایی و بهره مندی کشور و استان از مواهب سرمایه گذاری های انجام شده در گرو تکمیل پروژه های راهبردی حمل و نقلی کشور در محدوده این استان است.

به گفته عباسی، تکمیل راه آهن رشت- بندر انزلی - آستارا، کمربندی امام زاده هاشم -آقاسید شریف-خمام، کنارگذر بندرانزلی و کنار گذر تالش از جمله این پروژه های کلیدی حمل و نقلی کشور در محدوده گیلان است که برای تکمیل آنها از معاون اول رئیس جمهوری درخواست تخصیص اعتبار کرده ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور نیز در این رابطه به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین وزیر راه و شهرسازی برای تامین اعتبار این پروژه های مهم حمل و نقلی کشور در محدوده استان گیلان دستور داد.

وی بیان کرد: دکتر عارف در این خصوص دستورات لازم را صادر کرده و خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند، با توجه به اولویت تکمیل کریدورهای اصلی و حیاتی کشور در محدوده گیلان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.