بازدید سایت : ۱۱۰۴۰۹

امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری آموزشی «سیاست های کلی توسعه دریا محور» در استان گیلان

تفاهم نامه همکاری های سه جانبه مابین اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، دانشگاه ملی مهارت استان گیلان و شرکت کشتیرانی دریای خزر در راستای اجرای سیاست های کلی توسعه دریا محور منعقد شد.

امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری آموزشی «سیاست های کلی توسعه دریا محور» در استان گیلان
تین نیوز |

تفاهم نامه همکاری های سه جانبه مابین اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، دانشگاه ملی مهارت استان گیلان و شرکت کشتیرانی دریای خزر در راستای اجرای سیاست های کلی توسعه دریا محور منعقد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ​​​​​​از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، تفاهم نامه همکاری های سه جانبه مابین اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، دانشگاه ملی مهارت استان گیلان و شرکت کشتیرانی دریای خزر در راستای اجرای سیاست های کلی توسعه دریا محور منعقد شد.

پس از ابلاغ سیاست های توسعه دریا محور در آبان ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری در راستای اجرای بند یک از اصل یکصد و دهم قانون اساسی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اقدام به انجام برنامه ریزی های لازم به منظور تحقق بندهای ۹ گانه این رهنمود ارزشمند در حیطه وظایف و اختیارات خود کرد.

بند ۶ از سیاست های کلی توسعه دریا محور ابلاغی به رؤسای قوای سه گانه و رئیس تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تامین و ارتقای سرمایه انسانی و مدیریت متعهد و کارآمد و ایجاد پشتوانه علمی، آموزشی و پژوهشی برای توسعه دریا محور و زیست بوم نوآوری و فناوری دریایی را اشعار می دارد. اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با انجام کار کارشناسی در خصوص تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز ناوگان کشتیرانی کشور، سیاست توسعه آموزش های رایگان دریانوردی را در سطح استان گیلان از طریق دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان اتخاذ کرد.

برای انجام این مهم با پیگیری مستمر و ارائه مشاوره های تخصصی این اداره کل، آموزشکده شهید خدادادی دانشگاه ملی مهارت استان گیلان موفق به اخذ مجوزهای لازم به منظور برگزاری دوره های دریانوردی در رشته های مهندسی موتور و عرشه در کشتی های با ظرفیت ناخالص کمتر ۳۰۰۰ - سفرهای نزدیک به ساحل از سازمان بنادر و دریانوردی شد.

یکی از مهم ترین بخش های تربیت نیروی انسانی دریانورد، انجام کار عملی بر روی کشتی است که از آن با نام کارورزی در دریا یاد می شود و چگونگی اجرای دوره کارورزی در دریا به دلیل محدودیت های فضای زندگی خدمه ی کشتی در به همراه داشتن کارآموزان و تامین هزینه های بسیار بالای اجرای این آموزش ها در کشتی همواره از دغدغه های اصلی مراکز آموزش دریانوردی محسوب می شود که با انجام رایزنی های صورت گرفته از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه ای، شرکت کشتیرانی دریای خزر انجام همکاری های لازم در خصوص تسهیل اعزام دانشجویان دانشگاه ملی مهارت استان گیلان و انجام کارورزی در دریا این کارآموزان را در ناوگان کشتیرانی خود متعهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.