بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

آغاز مجدد لایروبی بندر آستارا توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

آغاز لایروبی بندر آستارا به منظور تردد ایمن کشتی های تجاری و رونق دوباره فعالیت اقتصاد دریایی

آغاز مجدد لایروبی بندر آستارا توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
تین نیوز |

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از آغاز لایروبی بندر آستارا به منظور تردد ایمن کشتی های تجاری و رونق دوباره فعالیت اقتصاد دریایی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی کوهساری از آغاز مجدد لایروبی بندر آستارا توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد و گفت: در راستای بهبود رونق اقتصادی منطقه و راه اندازی مجدد مسیر دریایی بندر آستارا، عملیات لایروبی بندر یاد شده و بازگشایی دوباره کانال دسترسی آن در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار گرفت.

کوهساری افزود: با توجه به کاهش فزاینده تراز آب دریای خزر و نرخ بالای رسوب گذاری حاکم بر کانال دسترسی بندر و از سوی دیگر ناتوانی تجهیزاتی و عملیاتی سرمایه گذار بندر آستارا در حفظ و نگهداری عمق مناسب ایجاد شده در دو سال گذشته توسط این اداره کل، عملیات ایمن سازی مسیر دریایی بندر از روز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و به طور موقت آغاز شد.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته لایروب هاپرساکشن یاسین در فاز نخست، عمق مسیر دسترسی کشتی ها را افزایش و سپس نسبت به ایجاد عرض ایمن کانال اقدام خواهد نمود.

گفتنی است، در ۲۷ مهرماه سال ۱۴۰۱ نیز با تلاش شبانه روزی یک تیم ۱۰۰نفره از متخصصین دریایی و فنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و با بهره گیری از بیشینه ظرفیت تجهیزات لایروبی بنادر شمالی کشور و در قالب یک برنامه عملیاتی مدون و منسجم، کانال ورودی بندر آستارا با عرض کمینه ۱۰۰ متر و عمق کمینه ۵ و نیم متر جهت تردد ایمن کشتی ها ایجاد و تحویل سرمایه گذار شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.