بازدید سایت : ۶۵۶۹۵

بیش از ۳۴۶ هزار تن کالا در بندر کاسپین تخلیه و بارگیری شد

در نیمه نخست امسال ۳۴۶ هزار تن کالا از مجتمع بندری کاسپین این منطقه تخلیه و بارگیری شده است.

بیش از ۳۴۶ هزار تن کالا در بندر کاسپین تخلیه و بارگیری شد
تین نیوز |

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در نیمه نخست امسال ۳۴۶ هزار تن کالا از مجتمع بندری کاسپین این منطقه تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدسجاد سیاهکارزاده در برنامه خبری سیما اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست سال جاری ۳۰۲ هزار و ۳۰۳ تن کالا توسط ۹۸ فروند کشتی وارد اسکله های این مجتمع بندری شده است.

وی حجم محموله های بارگیری شده برای صادرات در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ را نیز ۴۴ هزار و ۲۶۵ تن اعلام کرد که به وسیله ۲۶ فروند کشتی به سمت بازارهای مصرف حمل شد.

سیاهکار زاده تصریح کرد: کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی-صنعتی از طریق مجتمع بندری کاسپین وارد کشور شده و مصالح ساختمانی نیز بیشترین سهم را در سبد صادراتی از طریق منطقه آزاد انزلی را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: اتصال این منطقه به خط ریل سراسری و برنامه ریزی های صورت گرفته برای بهره برداری از حمل و نقل ترکیبی، میزان و ارزش کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مسیر منطقه آزاد انزلی را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: زیرساخت های مناسب و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای افزایش کمی و کیفی توانمندی های حمل و نقل ترکیبی در این منطقه، همچنین انعقاد توافقنامه ها و قراردادهای همکاری با شرکت های تولیدی-صنعتی بزرگ داخلی برای صدور از مسیر خط ریلی-بندری منطقه آزاد انزلی، و تسهیل گری برای تسریع و توسعه ترانزیت کالا میان کشورهای منطقه حوزه دریای کاسپین، اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و غرب آسیا به عنوان یک اولویت راهبردی برای بهره برداری حداکثری از مزیت های رقابتی ترانزیتی کشورمان در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار دارد.

مجتمع بندری کاسپین ۶ پست اسکله فعال دارد که از این تعداد یک پست اسکله رو رو از تابستان سال جاری به صورت مستقیم به خط ریلی وصل شد تا ظرفیت های حمل و نقل کالا در این بندر افزایش و سرعت یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.