بازدید سایت : ۴۲۰۷۰

◄ فاز دوم بندر گردشگری چمخاله به بخش خصوصی واگذار می شود/شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذار

بندر چمخاله می تواند در ابعاد مختلف سرمایه گذاران خوبی را برای استان جذب کند که در ثروت افزایی شهرستان و ایجاد اشتغال برای جوانان نیز نقش به سزایی دارد.

فاز دوم بندر گردشگری چمخاله به بخش خصوصی واگذار می شود/شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذار
تین نیوز |

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه فاز اول احداث بندر چمخاله در مراحل پایانی قرار دارد، اظهار کرد: به نظر می رسد که فاز اول بندر چمخاله در اسفندماه امسال به پایان برسد و تاکنون نیز حدود هفتصد میلیادر تومان برای احداث این بندر هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از لنگر خبر، لاهوتی با بیان اینکه با توجه به راه دسترسی و برخی از کارهای باقی مانده تا پایان اتمام کار در فاز اول این بندر، حدود دویست میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: فاز دوم این پروژه قرار است به بخش خصوصی واگذار شود و سازمان بنادر در حال برنامه ریزی برای این واگذاری است و این پروژه می تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم و با ساخت هتل ها و مکان های تفریحی و غیره برای حدود هزار نفر شغل ایجاد کند.

وی در مجلس با بیان اینکه تاثیر اقتصادی این پروژه فراتر از شهرستان لنگرود خواهد بود و می تواند به عنوان یک پروژه نمونه در سطح استان عمل کند، افزود: این پروژه از سال ۹۶ آغاز شده و امید است که با همکاری مسئولین، به مرحله بهره برداری برسد و با توجه به اینکه پردشگری در رتله سوم دنیا قرار دارد باید با ایجاد زیرساخت ها از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

به گفته لاهوتی، با توجه به اینکه بندر چمخاله بندری اقتصادی گردشگری تعریف شده، بعد از بهره برداری می تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد شهرستان و استان بگذارد و تلاش می کنیم که این پروژه سریعا به اتمام برسد.

شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذار در بندرچمخاله

محمدرضا رستمی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در لنگرود در جریان بازدید از بندر چمخاله با بیان اینکه این بندر از پروژه های مهم گردشگری و توریستی استان گیلان است، اظهار کرد: بندر چمخاله می تواند در ابعاد مختلف سرمایه گذاران خوبی را برای استان جذب کند که در ثروت افزایی شهرستان و ایجاد اشتغال برای جوانان نیز نقش به سزایی دارد. 

رستمی با بیان اینکه  سازمان بنادر و دریانوردی، سرمایه گذاری لازم برای ایجاد زیرساخت در این بندر را ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذار فراهم است و یکی از مواردی که پیش بینی شده موضوع پرورش ماهی در قفس است که شهرستان باید به صورت جدی پیگیری شود. 

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است، افزود: با توجه به پیش بینی هایی که در قانون شده امکان افزایش اعتبارات شهرستان لنگرود نیز وجود دارد. 

رستمی با بیان اینکه لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است و باید از این ظرفیت استفاده کرد، تصریح کرد: پیگیری هایی در زمینه های مختلف از جمله راه، فاضلاب و آب شهرستان از سوی نماینده مردم لنگرود انجام شده که اعتباراتی برای این پروژه ها از محل اعتبارات ملی به شهرستان تزریق شود که می تواند به بهبود شرایط شهرستان کمک کند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.