بازدید سایت : ۵۳۶۲۴

◄ تکمیل پروژه محور سنگر سیاهکل تا دو ماه آینده

تا دو ماه آینده شاهد بهره برداری کامل از دو کیلومتر باقی مانده خواهیم بود.

تکمیل پروژه محور سنگر سیاهکل تا دو ماه آینده
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه مشکل مصالح پروژه محور سنگر سیاهکل حل شده است، گفت: تا دو ماه آینده شاهد بهره برداری کامل از دو کیلومتر باقی مانده خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا فلاحتگر در حاشیه بازدید بازرس کل گیلان از پروژه نیمه  تمام محور سراوان - سنگر - سیاهکل و بهسازی و چهار خطه کردن محور سیاهکل - بازکیاگوراب، طول محور سنگر - سیاهکل را ۲۲.۵ کیلومتر دانست و اظهار کرد: ۲۰.۵ کیلومتر از این محور در دست بهره برداری است.

فلاحتگر با اشاره به آماده سازی ۱.۵ کیلومتر دیگر و تحویل آن به اداره کل راهداری استان گیلان، افزود: ۴۵۰ متر باقی مانده این پروژه که به دلیل نبود مصالح بیش از ۶ ماه به کندی پیش می رفت، پس از صدور مجوز برداشت مصالح مجددا آغاز شده است.

وی ضمن قدردانی از بازرس کل استان و سایر دستگاه های ذی ربط که در بحث صدور مجوز حمل مصالح نهایت مساعدت را با این اداره کل داشتند، گفت: هدف از اجرای پروژه محور سنگر - سیاهکل، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای و افزایش سرعت تردد و ظرفیت مسیر و همچنین تسهیل در تردد و توسعه و رونق اقتصادی این خطه است.

فلاحتگر با بیان  اینکه بخشی از مصالح به کارگاه پروژه حمل شده و پیمانکار در حال تولید مصالح جهت زیرسازی است، عنوان کرد: بخش دیگر مصالح در محل پروژه تخلیه شده و پیمانکار مشغول فعالیت و در صورت مساعد بودن هوا تا دو ماه آینده شاهد بهره برداری کامل از این محور خواهیم بود.

طول کلی این محور ۲۲.۵ کیلومتر است که به صورت رفت و برگشت به عنوان راه اصلی با عرض ۱۳ متر احداث شده و ۲۰.۵ کیلومتر از آن طی سال های گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به بهره برداری رسیده و از دو کیلومتر باقی مانده مسیر، ۱۵۰۰ متر آن در حال حاضر تکمیل بوده و عملیات روسازی ۵۰۰ متر باقی مانده آن که با مشکل تامین مصالح مواجه شده بود با صدور مجوز برداشت مصالح مجددا آغاز به کار کرد.

بازرس کل استان گیلان تاکید کرد: درصورت مساعدت هوا و با تامین مصالح مورد نیاز ۴۵۰ متر باقی مانده از محور خطرآفرین سنگر- سراوان - سیاهکل باید طی ۲ ماه کاری تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

احمد آقایی در حاشیه بازدید از پروژه نیمه تمام محور سنگر- سراوان- سیاهکل در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده ای در استان گیلان بویژه مسیر یاد شده گفت: یکی از مهمترین نگرانی های مردم در حوزه راه سازی و پل سازی است که این پروژه ها گاه تا ۲ دهه بلاتکلیف مانده اند.

وی تاکید کرد: پروژه محور سنگر به سیاهکل نیز یکی از این موارد است که ۴۵۰ متر باقی مانده از این مسیر به دلیل عدم تامین مصالح به مدت یکسال بلاتکلیف مانده بود.

آقائی اضافه کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت رسیدگی سازمان بازرسی قرار داد و معارضات اجتماعی، تملک اراضی، تامین مصالح و تخصیص اعتبار را در سطوح ملی و استانی مورد پیگیری و نظارت قرار می دهد؛ لذا با ورود به این پروژه و رفع موانع قانونی با همکاری دستگاه قضائی و سایر ادارات ذیربط دستور تامین مصالح این پروژه با رعایت ضوابط زیست محیطی و حفظ زیستگاه آبزیان صادر شد.

وی تصریح کرد: بهره برداری از شن و ماسه رودخانه ای و مصالح کوهی با اجازه قانونگذار و طبق ضوابط انجام خواهد شد و از این رو پروژه مذکور با تامین مصالح مورد نیاز شروع به کار می کند.

وی بر لزوم نظارت بر نحوه عملکرد پیمانکاران برنده مزایده ها و مناقصه های راه بویژه پروژه های بزرگراهی تاکید کرد و افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام ملی باید در اسرع وقت انجام شود و به پیمانکارانی که در این زمینه کوتاهی کنند اجازه ورود در پروژه ها را نخواهیم داد چون بخش زیادی از علل نیمه تمام ماندن این پروژه ها به تعلل پیمانکاران برمی گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز گفت: محور سنگر- سراوان - سیاهکل ۲۲.۵ کیلومتر طول دارد که ۲۰.۵ کیلومتر آن درحال بهره برداری است و ۱.۵ کیلومتر نیز آماده و تحویل راهداری و حمل و نقل جاده ای شده است.

فلاحتگر ادامه داد: ۴۵۰ متر باقی مانده از این مسیر به دلیل مشکل تامین مصالح حدود یکسال متوقف بود که اینک با تامین مصالح آن عملیات اجرایی در این محور آغاز شده است و در صورت مساعدت هوا طی مدت ۲ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.