ممنوعیت پروازهای آخر شبی در آمستردام
آمستردام در راستای ترویج محیطی پاک تر و ساکت تر، خواستار ممنوعیت کامل پروازهای اواخر شب در فرودگاه بین المللی شهر و کاهش ۹ درصدی کل پروازها شده است.
آمستردام در راستای ترویج محیطی پاک تر و ساکت تر، خواستار ممنوعیت کامل پروازهای اواخر شب در فرودگاه بین المللی شهر و کاهش ۹ درصدی کل پروازها شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، شهر آمستردام از دولت هلند خواسته است تعداد پروازهای انجام شده از فرودگاه اسخیپول، مهم ترین فرودگاه هلند و سومین فرودگاه بزرگ اروپا را به شدت کاهش دهد و پروازهای بین ساعات ۱۱ شب تا ۷ صبح را در آن به طور کامل ممنوع کند. این تقاضا به استراتژی چندجانبه شهر برای ارتقای کیفیت زندگی بهتر برای ساکنانش مرتبط است.
فرودگاه یادشده نیز اعلام کرد که از درخواست شهر مبنی بر ممنوعیت پروازهای شبانه و جت های خصوصی حمایت می کند، اما در نهایت تصمیم برای ایجاد تغییرات شدید بر عهده دولت ملی است که ۷۰ درصد از هاب پرواز را در اختیار دارد.
این سیاست پیرو مبارزه برای کاهش ۹ درصدی کل پروازهای اسخیپول یعنی رساندن آن ها به ۴۰۰ هزار پرواز در سال است، با این حال نگرانی هایی جدی مبنی بر به خطر افتادن جایگاه مرکز پروازهای بین المللی این فرودگاه در صورت تصویب طرح ارائه شده وجود دارد.
مدیرکل فرودگاه اعلام کرد که آمستردام برای جایگزینی پروازهای کوتاه بر قطارهای مسافربری بین المللی متمرکز خواهد بود و پیشنهاد کرد در کوتاه مدت مالیات سفرهای هوایی وابسته به مسافت معرفی شود. از سوی دیگر در راستای ایمن و سالم ماندن محیط کاری اسخیپول، شورای شهر برنامه هایی را نیز با هدف مناسب سازی کارها برای کارکنان تدوین کرده است.
اسخیپول هلند را با سایر نقاط جهان متصل می کند و مدیران فرودگاه خواهان تداوم این روند، اما شیوه ای پایدارتر هستند. تنها راه ممکن در دست یابی به این هدف نیز تسریع پاک تر و ساکت تر شدن این فرودگاه و ایجاد محیطی پایدار برای کارکنان، جامعه محلی و جهان محسوب می شود.
تصمیمات مدیران این فرودگاه بدون شک پیامدهای مهمی برای صنعت هوانوردی خواهد داشت، اما برای جلب مجدد اعتماد کارکنان، مسافران، همسایگان، سیاست ها و جامعه ضروری به نظر می رسد.
این پیشنهادات در سال ۲۰۲۳ نیز ارائه شد و شامل محدودیت هایی واضح برای سر و صدا و انتشار کربن دی اکسید بود که با تمرکز این فرودگاه بر کاهش ساختاری صدا و انتشار کربن مطابق با توافق نامه آب وهوایی پاریس و نه بر تعداد جابه جایی های حمل ونقل هوایی، حداکثر تا دوره زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ ممکن می شد. این سیستم اطمینان حاصل می کرد که سر و صدا و انتشار گازهای گلخانه ای در این فرودگاه از نظر ساختاری کاهش پیدا کند.
اسخیپول همچنین در این سال اعلام کرد که در نظر دارد به همراه دولت مرکزی یک صندوق زیست محیطی برای منطقه محلی ایجاد کند که تا ۲۰۳۰ در مجموع ۷۰ میلیون یورو ذخیره برای سرمایه گذاری در مفاهیم ساخت وساز نوآورانه، عایق کاری و توسعه منطقه برای بهبود محیط ذخیره خواهد داشت.