بازدید سایت : ۷۵۶۹۲

راه‌ آهن: فناوری‌ لکوموتیو زیمنس برخلاف قرارداد وارد نشد

​مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در حوزه انتقال فناوری به کشور خوب عمل نکردیم، گفت:بسیاری از لکوموتیوهای زیمنس به دلیل عدم ورود فناوری از رده خارج شده است.

راه‌ آهن: فناوری‌ لکوموتیو زیمنس برخلاف قرارداد وارد نشد
تین نیوز |

​مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در حوزه انتقال فناوری به کشور خوب عمل نکردیم، گفت:بسیاری از لکوموتیوهای زیمنس به دلیل عدم ورود فناوری از رده خارج شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: مرکز تحقیقات را به عنوان مرجع داریم که برای استانداردسازی ، تدوین مقررات و ضوابط ساخت وسازها تشکیل شده است.

وی افزود: امیدواریم با توسعه فعالیت، این مرکز در حوزه حمل ونقل، راه، راه آهن و حوزه شهری نقش آفرینی کند.

وی بیان کرد: به مرور زمان شاهد تغییر نگاه به حوزه آموزش و دانشگاه بودیم؛ از اوایل پیروزی انقلاب تبدیل دانشگاه صرفا آموزش محور به دانشگاه های آموزشی و پژوهشی و در ادامه ورود فناوری به دانشگاه طی سه دهه اخیر مقدمه ای برای شکل گیری دانشگاههای جامعه محور بوده است.

وی یادآور شد: ارزیابی 14 دانشگاه برتر کشور نشان می دهد به سمت دانشگاههای جامعه محور حرکت کرده اند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: در پیوست قرارداد خرید لکوموتیو زیمنس تولید داخل پیش بینی شده بود اما این فناوری منتقل نشد و بسیاری از این لکوموتیوها از رده خارج شدند.

ذاکری بیان کرد: در انتقال فناوری در نوشتار عمل کردیم و در واقعیت این اتفاق نیفتاد.

ذاکری تاکید کرد: متاسفانه در حوزه انتقال فناوری به کشور خوب عمل نکردیم. در صنعتی سازی ساختمان باید با مشارکت و همفکری مرکز تحقیقات و متولیان ساخت و ساز عملیاتی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    یکی از سیاه تمرین دوران مدیریت پورسیداقایی و صاحبعلی یار محمدی بود که این قرارداد ابلهانه را امضا و اجرا کردن

  • mohamad پاسخ

    فن اوریش وارد شد آقای مدیرعامل
    با امدن اقای عباسی به مپنا و ضعیف شدن عمدی این شرکت ، بچه های اموزش دیده از مپنا رفتند ایشان با ان قیمت کذایی پروژه را به شرکت پویش
    پژوهان تقدیم کردند و این شد که الان لکوموتیو های زیمنس به حالت اغما درامده اند

    • کارشناس ریلی

      واقع بین باشید
      آقای عباسی تاثیری بر این اتفاق نداشت. هرکه بود این چنین می شد.
      راه آهن می خواست به هر قیمتی نگهداری لکوموتیوهای زیمنس را از انحصار در بیاورد.
      قیمت ۵ همت هم برای نگهداری این دیزل ها عدد مسخره ای است که بر هیچ کس پوشیده نیست و با این درآمد و تعدیل غیر واقعی این چنین قراردادها نمی توان پروژه را به شکل معقول و با درآمد های رسمی جلو برد.
      شما چه راه حلی داشتین که مناسب باشد.
      نگهداری هر لکوموتیو نسبتی از قیمت آن است که باید سالانه هزینه کرد تا ناوگان زنده بماند. اگر هزینه نکنیم می شود آلستوم....

    • ریلی

      هر قرارداد را باید به متخصص آن سپرد.
      زیمنس را داده اند به پویش که تخصصی ندارد و جی ام را به مپنا که بلد نیست در سطح پایین مورد نیاز جی ام کار کند و هزینه ها را حداقل کند و می خواهد همه چیز استاندارد باشد.
      چه سودی بردند پشت پرده که این خیانت را کردند.

  • محمد پاسخ

    تنها چیزی که به این. مدیران بی لیاقت میشه گفت خاک تو سرتون فقط با کلمات بازی کنید بهترین خط هوایی جهان تبدیل به بدترین خط هوایی جهان شده بهترین خط ریلی جهان تبدیل به بدترین خط ریلی جهان شده تا اونجایی که الان چندین ساله حتی لکوموتیو ندارن 70 درصد قطارهای ایران را حذف کردن

  • ر .ش پاسخ

    آقایان محترم!!باید دست بزارید به زانو و بگید یاااااا علی !!!

  • غلام پاسخ

    این صحبت های آقای مدیر عامل در ظاهر درست است اما در باطن مشکل راه آهن چیز دیگری است و آن این است که خصوصی سازی و واگذاری بخش تعمیرات به بسیار زیاتبار نتیجه داد
    الان برای لکوموتیوهای جی ام هم وضعیت خوب نیست در حالیکه در بیش از 20 سال پیش وضعیت نگهداری بسیار خوبی داشتند

  • کارشناس ریلی پاسخ

    خلاف به عرضتون رسوندن آقای دکتر، علت توقف لکوموتیو ها به عدم واگذاری فناوری برنمی‌گردد بلکه به سو مدیریت مدیران مرتبط در نحوه خصوصی سازی و نحوه واگذاری به شرکت ها و عدم نظارت بر حسن انجام کارهای شرکت ها بر میگرده امیدوارم با اومدن شما مشکلات راه راهن مرتفع گردد

  • ناشناس پاسخ

    آنقدر نوع قراردادهای نگهداری را پیچیده کرده اند که به هرکی خواستند پول بدهند به هرکه نخواستند ندهند.
    پیچیدگی باعث فساد است.
    اگر فهمیدین تعداد واقعی لکوموتیوهای گرم چه تعداد است جایزه دارین

  • علی پاسخ

    ان دوستمان درست گفتند.واقعا با امدن‌اقای عباسی شرکت ما از همه نظر ده پله سقوط کرد.الانم جی امها همینن