بازدید سایت : ۶۱۳۵۳

◄ گام به گام منطقی کردن قیمت بنزین و گازوئیل

دولت چاره ای جز منطقی تر کردن قیمت بنزین و گازوئیل ندارد زیرا با ادامه این روند امکان تامین مصرف روبه ازدیاد بنزین و گازوئیل را نخواهد داشت.

گام به گام منطقی کردن قیمت بنزین و گازوئیل
تین نیوز |

دولت چاره ای جز منطقی تر کردن قیمت بنزین و گازوئیل ندارد زیرا با ادامه این روند امکان تامین مصرف روبه ازدیاد بنزین و گازوئیل را نخواهد داشت.

مهمترین اصل در موضوع منطقی نمودن قیمت بنزین و گازوئیل چگونگی کنترل و پیشگری از فشارهای تورمی و فشارهای اقتصادی بر عموم مردم و رانندگان است.

تنها راه تحقق هدف فوق اجرای سریع پیش نیاز های زیر می باشد. وقتی موارد فوق درصد مناسبی پیشرفت نمود می توان گام اول منطقی تر نمودن قیمت بنزین را اجرائی نمود و متناسب با اجرای طرح های زیر به مرور گام های بعدی به صورت منطقی و اصولی و با پایش همه موضوعات مرتبط اجرائی گردند.

  با اجرای طرح های زیر سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی بار و مسافر به ۷۰ درصد خواهد رسید.

1 - تامین ده هزار اتوبوس مدرن کم مصرف خصوصا اتوبوس های برقی و رساندن فاصله زمانی حرکت اتوبوس ها در مناطق پرجمعیت به کمتر از دو دقیقه

2 - تامین حدود 2500 واگن مترو مورد نیاز تهران و سایر کلان شهرها و رساندن سرفاصله حارکت قطارها از ایستگاه ها به سه دقیقه

3-احداث 3000 کیلومتر خط آهن برقی پر سرعت

4 - تامین 2000 واگن مسافری مدرن مورد نیاز کشور

5 - اتصال بنادر و گمرکات مهم ایران به کشورهای همجوار از طریق شبکه مدرن ریلی و اتصال راه آهن بندرعباس و چابهار به بنادر گرجستان در دریای سیاه

6 - رساندن میانگین سرعت قطارهای مسافری به 120 کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری به 40 کیلومتر بر ساعت

7 - تامین 200 هواپیمای مسافری جدید مورد نیاز کشور و رساندن میزان جابجایی خطوط هوایی به صد میلیون مسافر در سال

8 - اجازه واردات خودروهای کم مصرف توسط خودروسازان  و کاهش تعرفه واردات خودرو  بگونه ای که مردم بتوانند خودروهای کم مصرف را به قیمت کشورهای عربی همسایه خریداری نمایند

9 - حمایت از توسعه خودروهای برقی و ایجاد زیرساختهای لازم ایجاد جذابیت برای خرید اینگونه خودروها

10 - حمایت جدی از برقی سازی حمل و نقل عمومی تاکسیرانی و رفع نیازها و موانع توسعه فعالیت این حوزه

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر عادلی

    درود بر جناب امیر افضلی عزیز و گرامی
    به نکات بسیار ارزشمندی اشاره فرمودید .البته کم و بیش متخصصین کشور این توصیه ها و رهنمود ها بیان کرده اند اما جنابعالی با عدد و ارقام به این مسئله مهم پرداخته اید. اگر این نکات محقق شود انقلابی در حمل و نقل عمومی کشور رخ خواهد داد.برای پی بردن به این عرض بنده و محقق شدن ایده های جنابعالی لطفا سری به برنامه تا افق ۱۴۰۴ بزنید و ملاحظه فرمائید که چند درصد از هدف های پیش بینی شده برنامه دولت در مورد حمل و نقل کشور تحقق یافته است.بعد مقایسه کنید که برای به ثمر رسیدن و اجرایی شدن نکات مورد اشاره جنابعالی چند دهه زمان لازم است .

  • یوسفی

    درود

  • ناشناس

    سر انگشتي حساب كنيد بودجه يك قرن كشور را نياز داريد . با يك كاسه ماست يك دريا دوغ ؟
    سه هزار كيلومتر خط برقي ؟
    دويست هواپيما ؟
    ٢٥٠٠ واگن مترو ؟
    ٢٠٠٠ واگن مسافري مدرن
    …….

  • دادخواه

    با احترام برای آقای میرافضلی ، نکات یاد شده در یادداشت ایشان ،با مدیران و حکمرانی موجود کشور ، غیر ممکن است و فقط بیان آرزوهاست !!!!!!