◄ 70 سال از اقدامات پیشگیرانه حوادث ترافیکی عقبیم
باید به موضوع ترافیک و تصادف و تلفات آن به عنوان یک ضرورت توجه شود و به اقدامات ایمنی شتاب بیشتری داد.
همایش یادمان قربانیان سوانح رانندگی خراسان رضوی با حضور خانوادههای این قربانیان برگزار شد.
به گزارش تیننیوز، بر اساس خبری که در شبکههای اجتماعی منتشر شده، این همایش از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راههای خراسان رضوی، 18 مهرماه و با حضور خانوادههای قربانیان حوادث رانندگی و همچنین معلولان سوانح رانندگی، مدیران ایمنی خراسان رضوی و معاون دادستان مشهد و نائب رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها برگزار شد.
علیرضا اسماعیلی نایب رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها در این همایش گفت: ترافیک و آسیبهای امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و بحرانهای روحی و روانی ناشی از تصادفات رانندگی اولویت اول کشور نیست.
بر اساس این گزارش وی با بیان اقداماتی که در سالهای اخیر و با وجود کاستیهای موجود و محدودیتهای اعتباری در سر راه مهندسی در این زمینه انجام شده است؛ اظهار کرد: توجه به ضلع اجرای مقررات در کنار توجه ویژه به آموزشهای مهارتی، بهترین گزینه برای پیشگیری از تخلفات، تصادفات و تلفات رانندگی است.
به گفته اسماعیلی این رویکرد میتواند در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه سوانح و تلفات را به حداقل برساند.
نایب رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها خاطرنشان کرد: کشورهای صنعتی و توسعهیافته و اروپایی، 70 تا 80 سال زودتر از کشور ما اقدامات پیشگیرانه حوادث ترافیکی را شروع کردهاند.
به گزارش تیننیوز، او تاکید کرد: باید به موضوع ترافیک و تصادف و تلفات آن به عنوان یک ضرورت توجه و به اقدامات ایمنی شتاب بیشتری داده شود تا آنجا که همه دستگاهها همه نهادها به این مهم رو آورند.
اسماعیلی همچنین از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات،معلمان و دانشگاهیان و در مجموع همه کسانی که تریبون در اختیار دارند، خواست در بسیج اطلاعرسانی در مورد سوانح رانندگی فعالانه نقش خود را ایفا کنند.
تشکر و قدر دانی از جناب اسماعیلی که بسیار شفاف و روشن به این مشکل بزرگ اشاره فرمودند.
دست مریزاد
در اتوبوس ها ، چه درون شهری و چه برون شهری ، سیستم ترمز خودکار باید اجباری باشد!
همچنین هرگونه تغییر در اتوبوس ها ، مخصوصا اضافه کردن باک اضافی باید ممنوع باشد و اتوبوسی که تغییری ایجاد کرده توقیف شود!