◄ پیشگیری از بیماری حمل و نقل جادهای؛ با احیای سالنهای اعلان بار
دور زدن اصل وجودی سالن اعلان بار به مدد شرکتهای حمل و نقل کاغذی، هرگز پسندیده نیست.
یک فعال بخش حمل و نقل کالا معتقد گفت: احیای سالنهای اعلان بار با توجه به هویت ناوگان جادهای کشور که مبتنی بر خود مالکی است و نه شرکت محوری، قطعاً در حال حاضر بهترین راه پیشگیری از ابتلای این بخش به بیماری مزمن است.
به گزارش تین نیوز، حامد امامی این مطلب را در شبکههای اجتماعی بیان کرد و افزود: بهطور قطع با پیشرفت آی تی، روشهای کاری عوض میشود اما اصول کاری باید ثابت بماند.
بیشتر بخوانید: واکنش به ایجاد شرکت اعلام بار مجازی در استانها
وی اظهار کرد: از این رهگذر بازارگاههای الکترونیکی، بارنامه الکترونیکی، صدور بارنامه با احراز هویت راننده (اثر انگشت) و ... قابل درک است اما تجمیع اطلاعات ناوگان و فرصتهای بارگیری (عرضه و تقاضا) و رانت حاصل در جهت استثمار رانندگان و کامیونداران، تحت عنوان تن-کیلومتر تطبیقی، توافقی و ... و دور زدن اصل وجودی سالن اعلان بار به مدد شرکتهای حمل و نقل کاغذی، هرگز پسندیده نیست.
این راننده ناوگان سنگین ادامه داد: بنابراین ضروری است ضمن توسعه سالنهای اعلان بار مطابق آنچه خواسته رانندگان در اعتراضهای خرداد ۹۷ بود، به حمل و نقل جادهای همچون دیگر مدهای حمل و نقلی (ریلی، دریایی و هوایی) بهعنوان یک صنعت نگریست و با محاسبه قیمت تمام شده حمل کالا بر حسب تن-کیلومتر، به آنان جوابی درخورد داد نهاینکه با نگاه مصرفی و هزینه سربار به این حرفه نگریست و از طریق کرایه توافقی و تن-کیلومتر تطبیقی و با بهرهگیری نامناسب از فناوری در سالنهای اعلان بار، رانندگان را استثمار کرد.