بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ وقتی کارت هوشمند رانندگی نبود/ فنا شدن هشت سال سنوات رانندگان کامیون

چه کسی مسئول فنا شدن و از بین رفتن هشت سال سنوات رانندگان کامیون است؟

وقتی کارت هوشمند رانندگی نبود/  فنا شدن هشت سال سنوات رانندگان کامیون
تین نیوز

چه کسی مسئول فنا شدن و از بین رفتن هشت سال سنوات رانندگان کامیون است؟ این پرسش جمع زیادی از رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای کالاست که اگر این سنوات از بین نرفته بود اکنون بازنشسته شده بودند.

به گزارش تین نیوز، ظفر عظیمی مهر در این مورد گفت: دفترچه کار رانندگان کامیون های برون شهری همزمان با تاسیس انجمن صنفی های رانندگان و بیمه سازمان تامین اجتماعی در ابتدای دهه هفتاد برای رانندگان کامیون برون شهری صادر‌ شد.

این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا، افزود: در آن سال ها، رانندگان هر ساله نامه ای از تامین اجتماعی برای تسویه حساب به پایانه ها می آوردند و انجمن صنفی رانندگان هم دفترچه کار آنها را پس از دریافت گواهی تسویه حساب تامین اجتماعی، با زدن مهر و تاریخ به مدت یک سال اعتبار می زد.

عظیمی مهر عنوان کرد: این رویه به مدت هشت سال ادامه داشت و انجمن صنفی رانندگان که حافظ منافع رانندگان بود به رانندگان اطمینان خاطر می داد که پول های دریافتی حق بیمه تامین اجتماعی و چهار درصد مبلغ بارنامه توسط سازمان تامین اجتماعی ماه به ماه دریافت می شود.

وی ادامه داد: انجمن ها تاکید می کردند که سازمان تامین اجتماعی به سازمان راهداری اجازه می دهد که به باربری دسته بارنامه مجدد جهت فعالت تحویل دهد و باربری ها هم همچنان فعال بوده و از هر‌ بارنامه مبلغ ۴ درصد کرایه به عنوان حق بیمه راننده دریافت و به تامین اجتماعی واریز می کرده اند.

این راننده کامیون گفت: اما گویا باربری ها هرگز پولی به تامین اجتماعی واریز نمی کردند و آن مبالغ هنگفت را باربری ها اختلاس کرده اند.

او افزود: سوال این است که چرا انجمن صنفی رانندگان به رانندگان هشت سال اطمینان خاطر نادرست داد؟ چرا این همه بازرس و کارشناس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تامین اجتماعی و مدیران انجمن صنفی ها برای پیگیری پول های هنگفت اختلاس شده توسط باربری ها آن هم به مدت هشت سال، اطلاع رسانی نکردند ؟

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا تاکید کرد: چرا تا زمانی که سیستم کارت هوشمند رانندگان ایجاد شد هیچ مسئولی در این مورد سخنی نگفت و آیا اگر سیستم کارت هوشمند ابداع نمی شد این اختلاس بزرگ بایستی تا امروزه یعنی ۳۰ تا ۴۰ سال تداوم می یافت؟

عظیمی مهر گفت: چرا سازمان تامین اجتماعی گواهی تسویه حساب داده و چرا دفترچه درمانی رانندگان را همیشه اعتبار‌ زده و به ناگاه چطور شد که این موضوع را افشا کردند؟سازمان های تامین اجتماعی ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و انجمن صنفی رانندگان و باربری ها هرکدام چه مقدار از مبالغ پرداختی رانندگان سهم داشته اند؟

وی افزود: چه کسی مسئول اختلاس هشت سال سنوات رانندگان کامیون است که اکنون هنوز مشغول کارهستند و با چشمان کم‌ سو و جسم ناتوان مشغول راندن تریلی هستند اگر حوادثی رخ دهد چه کسانی مسئول هستند؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.