◄ آیا برخی اعضای هیئت مدیره کانون کارگری رانندگان کامیون، کارفرما و مدیر شرکت حمل و نقل هستند؟
رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از تصدی تعدادی از کارفرمایان و مدیران شرکت های حمل و نقل در جایگاه عضویت و ریاست هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان کشور خبر دادند.

رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از تصدی تعدادی از کارفرمایان و مدیران شرکت های حمل و نقل در جایگاه عضویت و ریاست هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان کشور خبر دادند.
به گزارش تین نیوز، این در حالی است که چند روز پیش آگهی تایید انتخابات کانون سراسری رانندگان کامیون منتشر شد و این کانون اعلام کرد: انتخابات مجمع عمومی این کانون مورد تایید وزارت محترم کار و اداره کل تشکلات کارگری و کارفرمایی کشور قرار گرفته و.آگهی ثبت این انتخابات نیز منتشر گردیده است.
در همین زمینه نامه ای خطاب به رئیس کانون عالی کارگران ایران نوشته و در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
متن این نامه خطاب به سمیه گلپور رئیس کانون عالی کارگران ایران به شرح زیر است:
« احتراماً به پیوست تصویر مستندات تصدی تعدادی از کارفرمایان شاغل در حرفه حمل و نقل کالای جاده ای در مقام مدیران شرکت های حمل و نقل در جایگاه عضویت و ریاست هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان کشور تقدیم حضور می گردد.
با عنایت به اینکه حضور این افراد در تشکلات صنفی کارگری و خصوصاً در جایگاه مدیران کانون های سراسری علاوه بر تضاد منافع و عدم امکان حفظ منافع کارگران این صنف ، به دلیل مغایرت حضور کارفرمایان با مقاوله نامه های سازمان جهانی کار موجبات خدشه دار شدن استقلال تشکلات صنفی کارگری را فراهم نموده است .
خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به انعکاس موارد به سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدام عاجل صورت پذیرفته تا این تشکلات از حضور کارفرمایان در کرسی های تصمیم گیری گروه بزرگی از کارگران شاغل در حرفه رانندگی کامیون پالایش گردند.
محسن متقین
۱۴۰۳/۱۲/۲۱»
سلام هیچکس نمی تواند همزمان در دو هیات مدیره حقوقی صنف کارگری و کارفرمایی مخصوصا در سمت ریاست و دبیری بجز بازرس کاندیدا گردد ولی متاسفانه مشکل از تداخل جایگاه کارگری راننده خویشفرما و راننده کارگر و سهامداری کارفرمایی شرکت ناشی می گردد که رژیم حقوقی آنها کاملا متفاوت است.
بخش تعاونی قوانین شفاف تری دارد ولی قانون تشکلها برای حمل و نقل کاملا غیر منطبق با قانون کار اجراء می گردد چون نماینده دولت هستند تا نماینده صنف.