◄ موفقیت پویش نه به تصادف در گرو اعمال شدید قانون توسط پلیس
اگر می خواهیم پویش نه به تصادف موفق باشد، باید به این مسائل توجه شود و ضمن اطلاع رسانی و آموزش عمومی، اعمال شدید و بدون اغماض قانون توسط پلیس، و نیز حمایت از رانندگان قانونمند، انجام شود

با توجه به راه اندازی پویش "نه به تصادف" کارشناسان حمل و نقل همزمان با آغاز سفرهای نوروزی به تحلیل این اقدام پرداخته اند.
به گزارش تین نیوز، شاهرخ ظهراب زاده کارشناس حمل و نقل در مورد راه اندازی این پویش گفت: نکته مثبت پویش این است که بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور هم از آن حمایت می کند.
وی در شبکه های اجتماعی نوشت: اما نکته منفی آن این است که مصادیق آن شفاف نیست.
وی تاکید کرد: از میان تمامی مصادیق، دو مسئله از بقیه مهمتر است:۱. پیروی از سرعت مجاز۲. عدم سبقت غیر مجاز
این کارشناس حمل و نقل خاطرنشان کرد: با رعایت دو مورد بالا، چیزی بین یک تا ۵۵ درصد (با توجه به آمار کشتههای داخل وسایل نقلیه) از کشتهها کاسته میشود.
وی گفت: درحال حاضر، متاسفانه، پیروی از سرعت مجاز عملا ناممکن است. مثلا، امکان ندارد در جادهای که حداکثر سرعت مجاز آن ۶۰ کیلومتر است، مانند بسیاری از بخش های جاده کرج چالوس، با این سرعت برانیم، و مورد اعتراض رانندههای پشتی قرار نگیریم.
ظهرابزاده افزود: حتی خودروهای سنگین، مانند کامیون و اتوبوس هم اعتراض میکنند و پس از چراغ دادن پیاپی، با عصبانیت سبقت میگیرند.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم این پویش موفق باشد، باید به این مسائل توجه شود و ضمن اطلاع رسانی و آموزش عمومی، اعمال شدید و بدون اغماض قانون توسط پلیس، و نیز حمایت از رانندگان قانونمند، انجام شود.
این کارشناس حمل و نقل ادامه داد: در غیر این صورت، تنها با حمایت کلامی نتیجهای حاصل نخواهد شد.