بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

◄ سودی که به شرکت فرودگاه ها نمی رسد/ به هیئت مدیره درصد تعلق نمی گیرد

مقدار بسیار زیادی از سود سالیانه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عناوین و دلایل مختلف قانونی، از دسترس شرکت خارج خواهد شد .

سودی که به شرکت فرودگاه ها نمی رسد/  به هیئت مدیره درصد تعلق نمی گیرد
تین نیوز

با توجه به این که بر اساس آخرین تغییرات اساسنامه شرکت مادر تخصصی فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اشاره ای به اختصاص پنج درصد از سود سالیانه شرکت برای پنج نفر هیئت مدیره ذکر نشده است؛ علیرغم سود ۸۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت فرودگاه ها در سال گذشته ، یک درصد از سود به هر یک از اعضای هیئت مدیره تعلق نخواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز، این مطلب را امید ملک کارشناس هوانوردی در شبکه های اجتماعی و در پاسخ به پرسش هایی مطرح کرد که از سوی تعدادی از کارشناسان هوانوردی در مورد امکان برداشت مبلغی از سود سالیانه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسط اعضای هیئت مدیره مطرح شده بود.

این کارشناس هوانوردی در عین حال خاطر نشان کرد: مقدار بسیار زیادی از سود سالیانه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عناوین و دلایل مختلف قانونی، از دسترس شرکت خارج خواهد شد و به صندوق های مختلف دولتی واریز خواهند شد و - به احتمال زیاد - باقی مانده آن در حساب شرکت ، کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: ضمن این که هزینه های شرکت نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است که بیش از نصف آن مربوط به افزایش حقوق و مزایای پرسنل است.

به گزارش تین نیوز، رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران 19 تیر ماه امسال از سودآوری ۸.۵ همتی این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داده بود.

نخجوانی گفته بود: از نظر اقتصادی عملکرد شرکت فرودگاه ها نشان می دهد که این شرکت، یکی از ۱۰ شرکت اصلی سودآور دولتی در کشور است.

وی افزوده بود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۸.۵ همت سودآوری برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور به ثبت رسید که این بیشترین سود کسب شده در تاریخ این شرکت به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.