بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

◄ زور نهادهای مسئول به شرکت ایران ایرتور نمی رسد؟/ اخراج خلبانان منتقد از ایران ایرتور

شرکت ایران ایرتور خلبان ها را به جرم نوشتن اشکالات هواپیما در کتاب هواپیما اخراج می کند‌.

زور نهادهای مسئول به شرکت ایران ایرتور نمی رسد؟/  اخراج خلبانان منتقد از ایران ایرتور
تین نیوز

در پی انتقاد شدید آیت الله حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از شرکت ایران ایرتور،  یک کارشناس هوانوردی گفت:  از دست رفتن موتور در هواپیماهای این شرکت یک موضوع عادی شده و تنها در یکی از هواپیماهای آن ، ۶ مورد engine failure در کمتر از دو سال دیده شده که فاجعه است.

به گزارش تین نیوز،  این کارشناس در جمع فعالان صنعت هوانوردی در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: نام شرکت ایران ایرتور به عنوان شرکت هواپیمایی متخلف در پرونده سازمان بازرسی کل کشور آمده و از دست رفتن موتور در هواپیماهای این شرکت یک موضوع عادی شده و تنها در یکی از هواپیماهای آن ، ۶ مورد engine failure در کمتر از دو سال دیده شده که جدا فاجعه است.

وی خاطرنشان کرد: ملاک خطر و وقوع سانحه در یک شرکت هواپیمایی ساقط شدن هواپیما و فاجعه انسانی نیست بلکه سهل انگاری در تضمین کیفیت و ایمنی است.

این کارشناس تاکید کرد: به نظر می رسد که نهادهای مسئول حریف این شرکت نیستند به خصوص که به بیشتر این نهادها اطلاع رسانی جامع نیز شده است.

او افزود: این شرکت خلبان ها را به جرم نوشتن اشکالات هواپیما در کتاب هواپیما اخراج می کند از جمله خود بنده که به خاطر منعکس نمودن flight control vibration در رجیستر MDD این شرکت اخراج شدم و البته پس از ۴ بار نوشتن در کتاب هواپیما و نهایتا بازبینی آن توسط عوامل فنی معلوم شد قطعه ای در ELEVATOR شکسته است !

قابل ذکر است چند روز پیش خبر فوری مطلبی به نقل از امام جمعه اردبیل منتشر کرد که طی آن آیت الله حسن عاملی از هواپیمایی ایران ایرتور به شدت انتقاد کرده بود.

امام جمعه اردبیل گفته بود: ۲۹ مرداد ساعت۲۱ از مشهد به تهران با شرکت ایران ایرتور پرواز داشتم که متاسفانه در تاخیر و تعطیلی پروازها در بین شرکت های هوایی رکورد را شکسته است. دو روز مانده به پرواز اعلام می شود پرواز به ساعت ۱۴ منتقل شد! طبعاً هر کسی که برنامه ریزی کرده بیچاره می گردد.

وی افزوده بود: دوباره یک روز مانده به پرواز اعلام می شود پرواز به ساعت ۱۸ منتقل شد! باز هر کس برنامه ریزی کرده گرفتار می گردد. روز پرواز اعلام می شود پرواز به ساعت ۲۰ منتقل شد! یعنی شرکت “فعال ما یشاء ” است و ذره ای حرمت و احترام به مسافرین و زوار قائل نیست چاره نیست ساعت ها باید در فرودگاه نشست لحظاتی گذشت دوباره اعلام شد پرواز به ساعت ۳ صبح منتقل گردید!! وای به حال کسانی که روی این پرواز برنامه ریزی های کلان انجام داده بودند هنوز لحظاتی نگذشته که یکی از مسئولین فرودگاه اعلام می کند که شرکت اعلام کرده که تکلیف این پرواز معلوم نیست و ممکن است لغو گردد!

او گفته بود: تغییر تصمیم توسط این شرکت به طور مکرر و لحظه به لحظه، فحش رکیک به شعور مردم است وقت مردم تنها حقی است که به هیچ وجه قابل تدارک نیست فردی در فرودگاه کنار من نشسته بود به من گفت با این شرکت امروز از مشهد به تبریز پرواز داریم ساعت پرواز اول ۱۰:۳۰ سپس ۱۳:۳۰و سپس ۱۴:۳۰ تازه بعداً معلوم شد که سر وقت هم پرواز نکرده است.این شرکت یکه تاز خلف وعده و اضاغه حقوق انسان ها در کشور است و هیچ نهاد مسئول حریف این شرکت نمی شود. دوبار با این شرکت پرواز داشتم و در هر دو گرفتار شدم بار اول از تبریز به مشهد بود که افتضاح بزرگی بار آورد و به دادستانی تبریز شکایت کردم.

امام جمعه اردبیل تاکید کرده بود: سخن من با مسئولین این شرکت نیست آنها با این تخلفات ثابت کردند که لیاقت تخاطب ندارند روی سخن من با مسئولین هواپیمایی کشور و وزارت راه مخصوصاً دستگاه قضایی است اگر دستگاه قضایی در شکایت اول به صورت بازدارنده عمل می کرد این شرکت جرات اهانت و احساس امنیت بیشتر در برابر خلاف پیدا نمی کرد.ملت عزیز دقت کنند که توریست های خارجی با دیدن این تخلفات فاحش بدترین بدبینی را به کشور پیدا می کنند و قطعاً ملت ما را به خاطر خطای یک شرکت تحقیر می کنند هر کس عاشق عزت کشور و عاشق امر به معروف و نهی از منکر است باید حین تخلفات بر سر این شرکت مختلف داد بزند شکل گیری یک فرهنگ عفن که در آن به حقوق ملت عزیز اعتنا نمی شود به هیچ وجه به صلاح کشور عزیز و مقتدری مثل ایران نیست در این خصوص  شکایت خود را به دادستانی مشهد تقدیم می کنم و به عنوان منتخب ملت در خبرگان می گویم به داد ملت برسید. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.