بازدید سایت : ۴۲۰۷۰

◄ کمبود کنترلر خطری برای سلامت پروازها است/ لزوم جذب کنترلر بجای افزایش تعداد مشاور در شرکت فرودگاه ها

یک کنترلر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در یادداشتی خطاب به وزیر راه و شهرسازی در مورد وضعیت این شرکت نوشت: در میان ناتوانی های مهم که هر کدام می تواند خطری برای سلامت پروازها باشد، یک کنترلر هم نمی توانند جذب کنند ولی تا دلتان بخواهد مشاور جذب کرده اند.

کمبود کنترلر خطری برای سلامت پروازها است/ لزوم جذب کنترلر بجای افزایش تعداد مشاور در شرکت فرودگاه ها
تین نیوز |

یک کنترلر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در یادداشتی خطاب به وزیر راه و شهرسازی در مورد وضعیت این شرکت نوشت: در میان ناتوانی های مهم که هر کدام می تواند خطری برای سلامت پروازها باشد، یک کنترلر هم نمی توانند جذب کنند ولی تا دلتان بخواهد مشاور جذب کرده اند.

به گزارش تین نیوز، ابوالفضل مطیعی تاکید کرد: برای مثال شرکت فرودگاه های کشور دفتر اداره کل حقوقی دارد ولی مدیرعامل مشاور حقوقی هم آورده، شرکت اداره مالی دارد ولی مدیرعامل برای خود مشاور مالی هم آورده، شرکت گزینش و حراست دارد ولی مدیرعامل برای خود مشاور جذب نیرو هم آورده و...

مطیعی در بخش دیگری از این یادداشت عنوان کرد: همجواری ها و اتفاقات فراوان و هر روز بیش از دیروز ترافیک هوایی را بررسی کنید، سانحه نزدیک تر از همیشه است.

متن این یادداشت که در شبکه های اجتماعی منتشر شده در ادامه آمده است:

وزیر محترم راه و شهرسازی

باسلام و احترام

سالهاست کنترلر های ترافیک هوایی ایران با کمبود نیروی فراوان در حالی که هر روز کار سخت تر و پیچیده تر شده و تجهیزات فرسوده ، فرسوده تر شده کار می کنند و در همین سالها چند فوتی، چندین بازنشسته و بیش از ۵۰ نفر مهاجرت داشته اند.

یعنی در شرایط بسیار سخت کمبود نیرو، خروجی هم به وفور داشته ایم و شرکت فرودگاه های کشور نه تنها توان جذب و نگهداشت نیروهای متخصص را نداشته بلکه نتوانسته رادار و اتوماسیون مورد اعتمادی را هم فراهم کند و حتی بعد از ۸ سال قانون خاص را هم نتوانسته اند اجرایی کنند.

در میان این همه ناتوانی های مهم که هر کدام می تواند خطری برای سلامت پروازها باشد، یک کنترلر هم نمی توانند جذب کنند ولی تا دلتان بخواهد مشاور جذب کرده اند. مثلا شرکت فرودگاه های کشور دفتر اداره کل حقوقی دارد ولی مدیرعامل مشاور حقوقی هم آورده. شرکت اداره مالی دارد ولی مدیرعامل برای خود مشاور مالی هم آورده شرکت گزینش و حراست دارد ولی مدیرعامل برای خود مشاور جذب نیرو هم آورده و...

در همین سال ها که نمی شود و نمی توانند ها بسیار است، فردی بدون تخصص، بدون تجربه و فقط به دلیل ارتباطات از شرکت پاک آورده اند و او را معاون مدیرعامل کرده اند. در همین سال ها که نمی شود و نمی توانند ها بسیار است و سلامت پروازها به خطر افتاده است، همین معاون مدیرعامل هم برای خود مشاورانی آورده است و حتی به دنبال جذب افرادی برای دفتر خودشان هستند.

خانم وزیر

این همه ناتوانی ولی جایی که می خواهند دور زدن قانون و توانایی باعث ایجاد تناقض شدید شده است. یک نصیحت بروید همجواری ها و اتفاقات فراوان و هر روز بیش از دیروز ترافیک هوایی را بررسی کنید، سانحه نزدیک تر از همیشه است. آیا ایران تحمل یک سانحه همچون یاسوج را دارد؟؟

آمدن افرادی همچون ع و ا و مشاوران فراوان روحیه و انگیزه کار را از کنترلرها گرفته است. با خودمان می گوییم ما کار می کنیم اینها می خورند و هیچ سودی هم ندارند، نه کمبود نیرو را رفع می کنند، نه رادار و اتوماسیون مورد اعتماد تهیه می کنند، پس برای چه هستند و پول می گیرند و تمرکز لازم برای وظیفه و مسئولیت سخت کنترلرها را گرفته است. هیچکس نمی تواند تحمل کند ، برخی که توانسته اند مهاجرت کرده اند، آنهایی هم که هستند ، فکر و تمرکزشان مهاجرت کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.