◄ کمبود کنترلر خطری برای سلامت پروازها است/ لزوم جذب کنترلر بجای افزایش تعداد مشاور در شرکت فرودگاه ها
یک کنترلر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در یادداشتی خطاب به وزیر راه و شهرسازی در مورد وضعیت این شرکت نوشت: در میان ناتوانی های مهم که هر کدام می تواند خطری برای سلامت پروازها باشد، یک کنترلر هم نمی توانند جذب کنند ولی تا دلتان بخواهد مشاور جذب کرده اند.
یک کنترلر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در یادداشتی خطاب به وزیر راه و شهرسازی در مورد وضعیت این شرکت نوشت: در میان ناتوانی های مهم که هر کدام می تواند خطری برای سلامت پروازها باشد، یک کنترلر هم نمی توانند جذب کنند ولی تا دلتان بخواهد مشاور جذب کرده اند.
به گزارش تین نیوز، ابوالفضل مطیعی تاکید کرد: برای مثال شرکت فرودگاه های کشور دفتر اداره کل حقوقی دارد ولی مدیرعامل مشاور حقوقی هم آورده، شرکت اداره مالی دارد ولی مدیرعامل برای خود مشاور مالی هم آورده، شرکت گزینش و حراست دارد ولی مدیرعامل برای خود مشاور جذب نیرو هم آورده و...
مطیعی در بخش دیگری از این یادداشت عنوان کرد: همجواری ها و اتفاقات فراوان و هر روز بیش از دیروز ترافیک هوایی را بررسی کنید، سانحه نزدیک تر از همیشه است.
متن این یادداشت که در شبکه های اجتماعی منتشر شده در ادامه آمده است:
وزیر محترم راه و شهرسازی
باسلام و احترام
سالهاست کنترلر های ترافیک هوایی ایران با کمبود نیروی فراوان در حالی که هر روز کار سخت تر و پیچیده تر شده و تجهیزات فرسوده ، فرسوده تر شده کار می کنند و در همین سالها چند فوتی، چندین بازنشسته و بیش از ۵۰ نفر مهاجرت داشته اند.
یعنی در شرایط بسیار سخت کمبود نیرو، خروجی هم به وفور داشته ایم و شرکت فرودگاه های کشور نه تنها توان جذب و نگهداشت نیروهای متخصص را نداشته بلکه نتوانسته رادار و اتوماسیون مورد اعتمادی را هم فراهم کند و حتی بعد از ۸ سال قانون خاص را هم نتوانسته اند اجرایی کنند.
در میان این همه ناتوانی های مهم که هر کدام می تواند خطری برای سلامت پروازها باشد، یک کنترلر هم نمی توانند جذب کنند ولی تا دلتان بخواهد مشاور جذب کرده اند. مثلا شرکت فرودگاه های کشور دفتر اداره کل حقوقی دارد ولی مدیرعامل مشاور حقوقی هم آورده. شرکت اداره مالی دارد ولی مدیرعامل برای خود مشاور مالی هم آورده شرکت گزینش و حراست دارد ولی مدیرعامل برای خود مشاور جذب نیرو هم آورده و...
در همین سال ها که نمی شود و نمی توانند ها بسیار است، فردی بدون تخصص، بدون تجربه و فقط به دلیل ارتباطات از شرکت پاک آورده اند و او را معاون مدیرعامل کرده اند. در همین سال ها که نمی شود و نمی توانند ها بسیار است و سلامت پروازها به خطر افتاده است، همین معاون مدیرعامل هم برای خود مشاورانی آورده است و حتی به دنبال جذب افرادی برای دفتر خودشان هستند.
خانم وزیر
این همه ناتوانی ولی جایی که می خواهند دور زدن قانون و توانایی باعث ایجاد تناقض شدید شده است. یک نصیحت بروید همجواری ها و اتفاقات فراوان و هر روز بیش از دیروز ترافیک هوایی را بررسی کنید، سانحه نزدیک تر از همیشه است. آیا ایران تحمل یک سانحه همچون یاسوج را دارد؟؟
آمدن افرادی همچون ع و ا و مشاوران فراوان روحیه و انگیزه کار را از کنترلرها گرفته است. با خودمان می گوییم ما کار می کنیم اینها می خورند و هیچ سودی هم ندارند، نه کمبود نیرو را رفع می کنند، نه رادار و اتوماسیون مورد اعتماد تهیه می کنند، پس برای چه هستند و پول می گیرند و تمرکز لازم برای وظیفه و مسئولیت سخت کنترلرها را گرفته است. هیچکس نمی تواند تحمل کند ، برخی که توانسته اند مهاجرت کرده اند، آنهایی هم که هستند ، فکر و تمرکزشان مهاجرت کرده است.
یه کنترلرتون به عنوان مدیرکل حوزه ریاست، امور بین الملل، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور منصوب شد، البته پس از اینکه مشخص شد از دوجا داره حقوق می گیره و ضمناً کل سازمان هواشناسی کشور رو به هم ریخته، فرار کرد و رفت! احتمالا اونجا مشاور شده. مراقب باشید از این نوع کنترلرها جذب نکنید چونکه قطعاً وضعیت پروازها در آسمان ایران به هم می ریزه.
در حیاط خلوت عملیات، مديرکل الکترونیکی، هر دو معاون مراقبتی و یکی از روسای ارادات هم مراقبتی هستند. استاد رحيمي هم اخیرا به عنوان راهبر استراتژي شرکت به جمع اضافه شدند.
استاد رحيمي جای یک کنترلر دیگه رو گرفتند و شدند رئیس امور بین الملل.
جانا سخن از زبان ما میگویی ای جناب مطیعی. احسنت
کمتر از ۳% حمل و نقل کشور هوائی است، ۵۶ فرودگاه وجود دارند ، بطور متوسط با احتساب ساعات عملیات هوانوردی هر فرودگاه شش کنترلر نیاز دارد ، لذا ۳۳۶ کنترلر کافی است. اکنون بیش از این کنترلر موجودند و نیازی بیش از این نیست. در ضمن بسیاری کنترلرها رئیس و معاون فرودگاهها هستند که ربطی به تخصصشان ندارد. البته کنترلر شغل حساسی دارد ، ولی حجم کاری شان چندان بجز شش فرودگاه متراکم نیست و عمدتا بیکارند!!!
درود بر شرفت جناب مطیعی
الان عده ای می گویند شغل مهمی نیست ، تعداد زیاد هم هست و... امیدوارم تجسم کنند روزی را که یک کنترلر خسته و نگران از شرایط شغلی و حقوقی مشغول کنترل فضایی است که از اتفاق عزیزان این عزیزان در آن پرواز هستند.. ببینم بعد از سانحه باز همین نظرات را دارند
هر کسی موقع کار اینقدر غر بزنه که سنگ روی سنگ بند نمیشه عزیزم. خیلی غر می زنید. جالب اینه کار خاصی هم نمی کنید و بدبختی نشست و برخاست که سخت ترین قسمت پرواز هم هست به دوش کپي تن هاتونه.
سلام جناب صادق وزیر محترم راه و شهر سازی قرار رئیس جمهور پزشکیان با مردم و کارکنان دولت این نبود،بدون حضور شایستگان در مناصب دولتی هیچ اتفاقی نه برای کارمندان رقم میخورد نه برای مردم،استمرار حضور تیم حاضر بر مسند نشان از شکستن عهدی دارد که پزشکیان با مردم بست،شرکت فرودگاه ها دیگر تحمل این همه ناکارآمدی را ندارد،اگر وضع به همین منوال پیش رود در انتخابات بعدی باید شاهد حضور نیمی کمتر مردم در انتخابات باشید،چون کارکنان شرکت فرودگاه ها دیگر تحمل دیدن این همه حیف و میل منابع دولتی و رفقات گزینی بجای شایسته گزینی و نا کارآمدی را ندارند،ای کاش کسی پیدا میشد به داد این شرکت بی زبان دولتی برسد و نا امیدی را از کارکنان شرکت فرودگاه ها، بگیرد،این تیم نشان داد نه برای این انقلاب دلش میسوزد نه برای توسعه و پیشرفت این شرکت فرودگاه ها آنچه ... و تیمش را به تاخت وتاز و پول پاشی وا داشته منافع و باند بازی هست که به هیچ عنوان نمی گذارد این گروه صندلی های قدرت را که به ناحق در دولت سیزدهم غصب نموده اند را و اگذار کنند، درود بر مطعیان و جسارت این شخص آزاده
سلام با ورود مدیر عامل جدیدبه شرکت فرودگاه ها می توان گفت این شرکت از قوانین اداری و استخدامی و رعایت ضوابط و مقررات کاملا فاصله گرفته و آنچه امورات این شرکت را با هزینه بالا به پیش می برد،دستوراتی هست که جناب ... بدون توجه به مقررات میدهد از جمله انتقال شخصی بنام .. بدون داشتن صلاحیت از دانشکده، و همچنین چاکران و مشاوران هم بدون کم و کاست آن را اجرا می کنند،گران اداره شدن این شرکت کاملا مشهود است،و به خاطر اندک حقوقی بیشتر سیر ورود افراد اداری و پشتیبانی بصورت مامور وقطعی به این شرکت به خصوص از دانشکده و مشاور اعظم م_ ث افزایش چشمگیر داشته امور اداری هم نقش جاده صاف کن بازی می کند،با توجه به سیر تغیرات در دولت چهاردهم و وزارت راه انتظار این است یک عقلانیت بر این شرکت حاکم شده و بیش از این روح و روان کارکنان را مخدوش نکنند،اگر هم اینقدر پول اضافی دارند که به این همه مشاوران بازنشسته ا یکه هیچگونه سابقه ای در این شرکت ندارند پول پرداخت کنند، اول قانون خاص را اجرا کنند،بعد هم به خزانه کشور بدهند تا شکم افراد گرسنه را در این کشور سیر کند،نه اینکه از پول این شرکت آجیل کاغذی بخرند و به قدرتمندان و مدیران بدهند،انسان یاد جشن های دو هزار و پانصد ساله طاغوت می اندازد که بستی و صبحانه آنها هم از فرانسه برای میهمانان تهیه میشد
رای دادیم طیف موسوم به اصولگرا نباشند چون به هیچ اصولی پایبند نیستند.