بازدید سایت : ۴۶۱۵۶

◄ الزامی نبودن مشارکت رانندگان کامیون در مبادلات مالی بین شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا

با وجود مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری مبنی بر تعیین نرخ کرایه حمل بر اساس شاخص تن بر کیلومتر و بخشنامه های متمم آن، رانندگان کامیون هیچ الزامی در مشارکت مبادلات مالی بین شرکت یا موسسه حمل و نقل و صاحب کالا نخواهد داشت.

الزامی نبودن مشارکت رانندگان کامیون در مبادلات مالی بین شرکت های حمل و نقل  و صاحبان کالا
تین نیوز |

شورای عالی هماهنگی ترابری و سردمداران صنوف حمل و نقل در ده های گذشته مطابق با شرایط روز حمل و نقل  مصوباتی را تصویب کرده اند که امروز حمل ونقل را با چالش جدی مواجه کرده است و پاسخگوی حمل ونقل امروز جامعه ما نیست و نخواهد بود.

فیلم پربازدید امروز را ببینید:

◄ برف روبی آزادراه اصفهان شیراز و تماشای مناظر برفی زیباترین اتوبان ایران + فیلم

به گزارش تین نیوز، دبیر انجمن رانندگان کامیون فلاورجان اصفهان با بیان این مطلب گفت: ممکن است مصوبات قبلی پاسخگوی جامعه وحمل و نقل دو دهه گذشته بوده باشد ولی امروز پاسخگو نیست و به همین دلیل از مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بازنگری عمیق در برخی مصوبات و بخشنامه های قبلی مورد انتظار است.

خداداد بکرانی در شبکه های اجتماعی افزود:  ممکن است حتی برخی از این مصوبات  منسوخ هم شده باشد، ولی بر اساس عرف و رویه های قدیمی در حال اجرا باشد که با سیاست های امروز حاکمیت مبنی بر استفاده درست از تکنولوژی در تضاد است و باید مورد تجدید نظر واقع گردد.

او برای نمونه به مصوبه ۲۰۹ شورای عالی ترابری اشاره کرد و گفت: با وجود مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری مبنی بر تعیین نرخ کرایه حمل بر اساس شاخص تن بر کیلومتر و بخشنامه های متمم آن، رانندگان کامیون هیچ الزامی در مشارکت مبادلات مالی بین شرکت یا موسسه حمل و نقل و صاحب کالا نخواهد داشت.

بکرانی تاکید کرد: با وجود تکنولوژی جدید سیستم های انتقال پول و اعتبار بین تجار و شرکت های خصوصی و یا دولتی شاهدیم هنوز از راننده و کامیوندار جهت تبادل مبادلات مالی بهره گیری می شود و این تبادلات مالی بر اساس مصوبه ۱۵۴ بند ۱۰ شورای عالی هماهنگی ترابری در دهه هفتاد انجام می پذیرد که این تبادلات به جز چالش های جدی و فساد زا در حوزه حمل و نقل چیزی عاید نخواهد شد و همین ناترازی و نابرابری باعث خواهد شد ظلم علی السویه ای بر قشر تلاشگر رانندگان کامیون تحمیل شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبرهل پاسخ

    خواهشمندیم تقاضا داریم بااین قانون کثیف ومن درآوردی راننده بومی بشدت برخودکنید چراکه دامنه این کار گسترده داره میشه حضرت آقا بارهااکیداتاکید فرمودندهرعملی که باعث عدم انسجام وباعث تفرقه بین مردم واقوام میشودمردودوبرخوردشود وراننده بومی وغیربومی درتضادبابیانات معظم له میباشدچراکه درجنگ وتخلیه بنادردرزلزله وسیله همه رانندگان کشورباوحدت و انسجام حضورپیداکرده ومیکنن نه یک استان خاص واگربرخوردنشودتبعات بسیاربدی برای کشوردربرخواه داشت اما متأسفانه مسولین وخانم وزیردرخوابند

  • اردوان منصوری پاسخ

    همه اینها در حد حرف و شعاره هیچ مسعول و متولی برای رفع این مشکل ودیگر مشکلات کمر شکن ما رانندگان وجود ندارد انجمن‌های صنفی داد می‌زنند ولی گوش شنوایی نیست

  • مهران پاسخ

    سلام کسی این پیام می خواند دسترسی به کسی یا چیزی را دارید نرخ خشکه بار کرایه اتاق دار۶ چرخ طبق قانون اجرا کنید. میگن فلان کالا اقد کرایه خورده. والله کرایه که میدهن چیزی نیست... مثلاً تک از اصفهان بار زدن برا کهنوج ۷میلیون پانصد هزار خودتان بگویید این گرانی ها می صرفه

  • مهران پاسخ

    سلام.اتاق دار ۶ چرخ هستم منظورم تک است. از اصفهان بار زدم برا کهنوج ۷میلیون ۵۰۰ هزار با این گرانی ها می صرفه. یعنی باربری این کرایه اعلام کرده من نوعی مجبور هستم بگیرم

  • منصور پاسخ

    خدا پدرت بیامرزد کرایه قانونی به راننده نمیدهن البته کامیون۶ چرخ اتاق دار .بعضی موقعه تقریبا کرایه با پول بارنامه در یک سطح است که راننده به عنوان گرفتن بارنامه مجبور بپردازد