◄ خود تحریمی ایران ایر از پروازهای خاور دور/ انحصار پروازهای چین در دست یک شرکت هواپیمای خاص
بعد از توقف پروازهای این شرکت، چرا هما هیچ پروازی به شانگهای چین ندارد و این مسیر چرا به صورت انحصاری در اختیار یک شرکت هواپیمایی است؟
تحریم ایران ایر توسط اتحادیه موجب لغو پروازهای این شرکت به اروپا شد اما سوالی که کارشناسان حوزه هوانوردی مطرح می کنند آن است که بعد از توقف پروازهای این شرکت، چرا هما هیچ پروازی به شانگهای چین ندارد و این مسیر چرا به صورت انحصاری در اختیار یک شرکت هواپیمایی است؟
به گزارش تین نیوز، کارشناسان همچنین در شبکه های اجتماعی این پرسش را مطرح کرده اند که آیا دلیل برقرار نشدن پرواز ایران ایر به خاور دور ضعیف بودن مدیریت بازرگانی هما است یا پشت پرده رازی نهفته است؟ آیا ایران ایر هواپیما ندارد یا تجهیزات کمتری دارد؟
محمد حسین قربانی کارشناس هوانوردی در این زمینه با طرح این پرسش که پروازهای میلیاردی چرا فقط در انحصار ماهان است، در شبکه های اجتماعی گفت: بررسی شود هما چند پرواز به خاور دور از جمله کوالالامپور، تایلند، توکیو، پکن و شانگهای داشته که همگی به علت دخالت مافیا و برخی مدیران فاسد صفر شده است!
وی گفت: هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران با هواپیمایی کشوری جمهوری خلق چین موافقت نامه هوایی را از تاریخ هشتم نوامبر سال ۲۰۱۱ امضا کرده اند که همچنان به قوت خود باقی است و در آن برقراری الف. تعداد بیست و یک پرواز مسافربری هفتگی میان دو کشور، ب. تعداد هفت پرواز باری در هفته، مورد توافق قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: شرکت های معرفی شده از طرف ایران به ترتیب: شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر و ماهان تا کنون معرفی شدهاند و اینجا نقش سازمان هواپیمایی کشوری عدالت در توزیع این ظرفیت میان شرکت های حمل کننده ایرانی است.
این کارشناس ادامه داد: اکنون لازم است مدیرعامل هما، جایگاه این شرکت را با امکاناتی که دارد برای این مسیر لااقل به جای اروپا تعریف نموده و از طریق روابط عمومی هما رسانه ای کند و از بازرگانی هما بخواهد با هماهنگی با بخش مهندسی تعمیرات و بهخط کردن هواپیماهای ایرباس ۳۳۰ این مهم را آغاز نموده تا ارز حاصل گوشه ای از کمبودهای مالی هما را برطرف کند.