بازدید سایت : ۳۶۱۸۷

خطاب به پزشکیان: برای تشکیل وزارت حمل و نقل تدبیری بیندیشید!

نامه انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه ای خطاب به رئیس جمهور: حمل و نقل مجمع الجزایری بدون فرمانده و چندپارچه!

خطاب به پزشکیان: برای تشکیل وزارت حمل و نقل تدبیری بیندیشید!
تین نیوز

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه ای خطاب به رئیس جمهور منتخب مردم با اعلام اینکه یکی از کلیدهای جهش اقتصادی، اصلاح رویکرد و ساختار اداری دولت در بخش حمل و نقل است، خواستار تشکیل وزارت حمل و نقل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، دکتر سبحان نظری، رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در نامه ای با موضوع «تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل و نقل» خطاب به دکتر مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم نوشت که تدبیری کنید تا از فرصت توجه مجلس به تشکیل وزارت حمل و نقل، به نحو مناسبی استفاده و با تسریع در تشکیل این وزارتخانه، راه بهره برداری بهینه از فرصت های بزرگ کشور در این حوزه تسهیل شود.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر پزشکیان

رئیس محترم منتخب جمهور

موضوع: تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل و نقل

با عنایت به اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، به استحضار می رساند یکی از مهم ترین کلیدهای جهش اقتصادی کشور، اصلاح رویکرد و ساختار اداری دولت در بخش حمل و نقل است.

ثروت انباشته موجود کشور در بخش حمل و نقل، ایران را در شمار ۲۰ کشور ثروتمند جهان از منظر دارایی های فیزیکی حمل و نقلی قرار می دهد و در عین حال، دارایی ناملموس بسیار بزرگی در قالب موقعیت بی بدیل جغرافیایی نیز در مالکیت ایران عزیز ماست.

با وجود چنین منابع ارزشمند و فرصت ساز، بهره وری این زیربنای بااهمیت اقتصاد کشور بسیار اندک و در برخی موارد در حدود یک چهارم الگوهای موفق دنیاست و این شکاف بزرگ و نامطلوب نشانگر آن است که تمرکز تخصصی، سیاست گذاری درست و بهره برداری عالمانه از این ثروت انباشته برای تسریع توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، واجب و در مرحله اضطرار است.

نقصان مهم ساختار اداره بخش حمل و نقل کشور، این است که از یک سو، شاهد پراکندگی مأموریت های این بخش در وزارتخانه های مختلف هستیم و از سوی دیگر، در بخش برون شهری، مأموریت حمل و نقل در وزارتخانه عریض و طویل راه و شهرسازی گم شده و به سازمان ها، شرکت ها و معاونت هایی سپرده شده است که در قالب جزایری نامجتمع، چندپارچه و بی فرمانده، به حال خود رها شده اند.

تداوم این وضع، راه خردمندانه ای برای ایران فرصت جوی توسعه گرا نیست و متخصصان حمل و نقل نیز یقین دارند که در مرحله کنونی که دولت به دنبال گزینش وزیر کارآمد برای وزارت راه و شهرسازی است، وزیری یافت نمی شود که همزمان در هر دو بخش «حمل و نقل» و «مسکن»، صاحب ابتکار و راهبر توسعه متوازن باشد.

وجه مغفول این وضع آن است که بخش بزرگی از رشد عملکرد بخش حمل و نقل کشور، می تواند بدون سرمایه گذاری جدی و صرفاً به اتکای تغییرات فرآیندی و سیاست گذاری های درست محقق گردد و در وضع پیچیده کنونی ما از این نعمت محرومیم.

با ملاحظه این واقعیات، خواهشمندیم تدبیری فرمایید تا از فرصت توجه مجلس محترم به تشکیل وزارت حمل و نقل، به نحو مناسبی استفاده و با تسریع در تشکیل این وزارتخانه، راه بهره برداری بهینه از فرصت های بزرگ کشور در این حوزه تسهیل شود.

با تشکر و تجدید احترام

سبحان نظری

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.