بازدید سایت : ۳۱۶۸۷

◄ ادعای نادرست راه‌ آهن در مورد سقوط عملکرد حمل بار ریلی/ واقعیت چیست؟

در سال های پیش از کرونا، با وجود ترافیک بیشتر قطارهای مسافری و جمعیت کمتر واگن های باری و لکوموتیوها نسبت به دوره سه ساله مدیریت اخیر راه آهن، حمل بار ریلی به طرز چشم گیری بیشتر بوده است.

ادعای نادرست راه‌ آهن در مورد سقوط عملکرد حمل بار ریلی/ واقعیت چیست؟
تین نیوز

مسئولان شرکت راه آهن ادعا می کنند که سقوط حمل بار ریلی طی دوره سه ساله مدیریت اخیر طبیعی بوده و آنچه غیرطبیعی است، رشد خوب آن در سال های کرونا بوده است.

به گزارش تین نیوز، آن ها مدعیند که در سال 1399 همه گیری کرونا و کاهش مسافران ریلی، موجب تردد کمتر قطارهای مسافری، خلوت شدن شبکه ریلی، تردد بیشتر قطارهای باری و تبعا افزایش حمل بار ریلی شده بود و در سال های بعد، با رفع محدودیت های کرونایی، افزایش مجدد تردد قطارهای مسافری موجب رشد ترافیک شبکه و کاهش بدیهی حمل بار ریلی شده است.

انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته این ادعا را با توضیحات زیر مورد  راستی آزمایی قرار داده است: 

داده های آماری راه آهن نشان می دهد که این ادعا واقعیت ندارد. آمار مربوط به تردد قطارهای باری و مسافری نشان می دهد که در سال استثنایی کرونایی ۱۳۹۹ با وجود کاهش ۴۰ درصدی تردد قطارهای مسافری (بر حسب شاخص قطار - کیلومتر مسافری) نسبت به سال ۱۳۹۸، تردد قطارهای باری فقط ۷ درصد رشد داشته است. در عین حال باید دانست که امکان استفاده از لوکوموتیو مسافری برای حمل بار نیز فراهم نیست.

نمودار ریلی

به گزارش این انجمن، در سال های ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۸، با این که تردد قطارهای مسافری بیشتر از سه سال اخیر بوده و روند رو به رشدی نیز داشته است و با این که تعداد و ظرفیت حمل واگن های باری و لکوموتیوها کمتر از سه سال اخیر بوده، عملکرد حمل بار ریلی نیز به طورمتوسط بیش از متوسط دوره سه ساله ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ بوده است. به بیان ساده تر در سال های پیش از کرونا، با وجود ترافیک بیشتر قطارهای مسافری و جمعیت کمتر واگن های باری و لکوموتیوها نسبت به دوره  سه ساله مدیریت اخیر راه آهن، حمل بار ریلی به طرز چشم گیری بیشتر بوده است. بنابراین ادعای راه آهن مبنی بر طبیعی بودن سقوط عملکرد حمل بار ریلی کشور در سه سال اخیر، ادعای نادرستی است.

نمودار ریلی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    مثل همیشه، کذب محض! همراه با نگاه گزینشی به امارها