◄ ادعای نادرست راه آهن در مورد سقوط عملکرد حمل بار ریلی/ واقعیت چیست؟
در سال های پیش از کرونا، با وجود ترافیک بیشتر قطارهای مسافری و جمعیت کمتر واگن های باری و لکوموتیوها نسبت به دوره سه ساله مدیریت اخیر راه آهن، حمل بار ریلی به طرز چشم گیری بیشتر بوده است.
مسئولان شرکت راه آهن ادعا می کنند که سقوط حمل بار ریلی طی دوره سه ساله مدیریت اخیر طبیعی بوده و آنچه غیرطبیعی است، رشد خوب آن در سال های کرونا بوده است.
به گزارش تین نیوز، آن ها مدعیند که در سال 1399 همه گیری کرونا و کاهش مسافران ریلی، موجب تردد کمتر قطارهای مسافری، خلوت شدن شبکه ریلی، تردد بیشتر قطارهای باری و تبعا افزایش حمل بار ریلی شده بود و در سال های بعد، با رفع محدودیت های کرونایی، افزایش مجدد تردد قطارهای مسافری موجب رشد ترافیک شبکه و کاهش بدیهی حمل بار ریلی شده است.
انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته این ادعا را با توضیحات زیر مورد راستی آزمایی قرار داده است:
داده های آماری راه آهن نشان می دهد که این ادعا واقعیت ندارد. آمار مربوط به تردد قطارهای باری و مسافری نشان می دهد که در سال استثنایی کرونایی ۱۳۹۹ با وجود کاهش ۴۰ درصدی تردد قطارهای مسافری (بر حسب شاخص قطار - کیلومتر مسافری) نسبت به سال ۱۳۹۸، تردد قطارهای باری فقط ۷ درصد رشد داشته است. در عین حال باید دانست که امکان استفاده از لوکوموتیو مسافری برای حمل بار نیز فراهم نیست.
به گزارش این انجمن، در سال های ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۸، با این که تردد قطارهای مسافری بیشتر از سه سال اخیر بوده و روند رو به رشدی نیز داشته است و با این که تعداد و ظرفیت حمل واگن های باری و لکوموتیوها کمتر از سه سال اخیر بوده، عملکرد حمل بار ریلی نیز به طورمتوسط بیش از متوسط دوره سه ساله ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ بوده است. به بیان ساده تر در سال های پیش از کرونا، با وجود ترافیک بیشتر قطارهای مسافری و جمعیت کمتر واگن های باری و لکوموتیوها نسبت به دوره سه ساله مدیریت اخیر راه آهن، حمل بار ریلی به طرز چشم گیری بیشتر بوده است. بنابراین ادعای راه آهن مبنی بر طبیعی بودن سقوط عملکرد حمل بار ریلی کشور در سه سال اخیر، ادعای نادرستی است.
مثل همیشه، کذب محض! همراه با نگاه گزینشی به امارها
مثل همیشه با آمار و اطلاعاتی که راه آهن تحت مدیریت خود میعاد صالحی منتشر کرده است شاهد بر ملا شدن وضعیت اسفبار راه آهن هستیم.
هنوز هم کسی هست که گول بخورد و حاضر به دادن پست و مقام بالا به میعاد صالحی باشد؟ بله هست! تا زمانی که منافع فردی بر منافع ملی ارجح است، این گونه انتصابات هم وجود خواهد داشت.
چه سقوطی ...
چقدر تلخ ...
راه آهن دست چه کسانی افتاده است؟
باز هم با این همه عدد و رقم که از آمارهای خود راه آهن استخراج شده، مثل همیشه مزدوران مدیران بی کفایت و «ناصالحان صالح نما» سعی می کنند به نفع مدیران نالایق مصاحبه کنند و کامنت گذاری کنند.
وزیر بعدی باید بلافاصله دستور رسیدگی به مقصرین این سقوط را بدهد