شناورهای تندور نرخ کرایه حمل فله را کاهش می دهند
یک کارشناس صنعت کشتیرانی گفت: زمانی که از رغبت و تمایل به استفاده از شناور حمل کارگو با سرعت پایین کاسته می شود، کاهش نرخ کرایه حمل در بخش فله خشک نیز به ارمغان خواهد آمد.
یک کارشناس صنعت کشتیرانی گفت: زمانی که از رغبت و تمایل به استفاده از شناور حمل کارگو با سرعت پایین کاسته می شود، کاهش نرخ کرایه حمل در بخش فله خشک نیز به ارمغان خواهد آمد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سرعت شناورها از 12 گره دریایی ( نات) در حال پیشی گرفتن است، گفت: با افزایش سرعت شناورها، تکمیل سفرهای دریایی نیز با سرعت بیشتری انجام می شود که این خود نرخ کرایه حمل را محدود می سازد.
وی در ادامه گفت: شناورها با سرعت کم، تاثیر چشم گیری در نرخ کرایه حمل به همراه دارند، زمانی که شناورها سرعت خود را کاهش دادند، زمان بیشتری برای تکمیل سفر دریایی صرف شد، به عبارت دیگر شناورها برای حمل کارگو کمتر در دسترس بودند، از این رو، تقاضا از چارترها روند مستمر و بیشتری به خود گرفت.
مدیر عامل شرکت Pioneer Marine همچنین افزود: تمایل بازار که انتظار بهبود بیشتر در نرخ کرایه حمل تا دو سال آینده را دارد، محرکی برای افزایش قیمت دارایی ها ( مانند سهام کشتیرانی) است.
وی به این مطلب نیز اشاره داشت: به نظر می رسد معادله تقاضا-ذخیره شرایط بهتری را نسبت به سه سال گذشته تجربه می کند.
با این وجود، تهدید و خطر شناورهای جدید سفارش داده شده، به قوت خود هم چنان باقی است.
لازم به ذکر است، در سه ماه نخست سال جاری میلادی چهار میلیون و 900 میلیون دلار میلادی ضرر مالی از سوی Pioneer Marine به ثبت رسید، در حالی که 13 میلیون و 900 میلیون ضرر در مدت مشابه سال گذشته گزارش شده بود.
از طرف دیگر، به دنبال تحویل دو فروند شناور در سه ماه آخر سال 2016 و بازار قوی در سه ماه نخست سال جاری میلادی، درآمد حاصل از چارترها در شرکت مذکور از چهار میلیون و 900 هزار دلار به ده میلیون دلار افزایش یافت.
هزینه های عملیاتی شناور در سه ماه نخست سال 2016، چهارهزارو 533 دلار در روز نسبت به چهار هزار و 997 دلار در روز در مدت مشابه سال جاری میلادی رشد داشت.
شرکت Pioneer Marine مستقر در سنگاپور فعال در سراسر جهان ناوگانی متشکل از 16 فروند فله بر، یک فروند پاناماکس ، یک فروند شناور handymax و 14 فله بر handysize را در اختیار دارد.