◄ تفکیک وزارت راه و شهرسازی و مسئولانی که صدای متخصصان را نمی شوند
نمایندگان و مدیران ارشد امروز با وجود انواع موبایل و اینترنت و انواع ر اصلا جوابگو به مردم حتی برای توصیه های رایگان و مجانی هم نیستند در حالی که در خارج دست متخصصان را میبوسند.
رئیس کمیسیون عمران و نماینده جهرم مصاحبه ای درباره به تفکیک وزارت راه و شهرسازی انجام داده و در این مورد اظهاراتی مبنی بر لزوم جداسازی وزارت راه و شهرسازی بیان داشته اشت.
به گزارش تین نیوز، محمدرضا رضایی کوچی به عنوان موافق جداسازی به یکی از رسانه ها گفت: در برنامه هفتم رشد ۸ درصدی مصوب شده است که از این ۸ درصد تنها ۲ درصد به حوزه مسکن و حمل و نقل بر میگردد و با ارزیابی وزارت راه شهرسازی مشخص میشود که در حوزه مسکن در وضعیت خوبی نیستیم.
وی با بیان اینکه حوزه مسکن و شهرسازی حوزه وسیعی و گسترده ای است گفت:در قانون جهش تولید مسکن دولت را مکلف به ساخت یک میلیون مسکن سالانه کردیم و بیش از دو میلیون نفر هم در بافت های فرسوده و آسیب پذیر زندگی می کنند.
رضایی کوچی با اشاره به وضعیت حمل و نقل هوایی و ریلی کشور اظهار کرد: قرار بود طبق قانون برنامه ششم و همچنین برنامه هفتم ۳۰ درصد بار از شبکه ریلی جابه جا شود که این رقم به کمتر از ۱۰ درصد است یعنی در حوزه حمل و نقل ریلی کار قابل قبولی انجام نشده است.
وی با اشاره به فوتی ها به دلیل حوادث جاده ای گفت: قرار بود حوزه مسکن کمکی به حوزه حمل و نقل و حوزه حمل و نقل کمکی به مسکن کند تا هم افزایی صورت گیرد که این اتفاق رخ نداد نگاه ما در کمیسیون عمران این است که باید تفکیک صورت گیرد
به گزارش تین نیوز، پرویز باورصاد متخصص با سابقه حمل و نقل در این زمینه می گوید: پس از انتشار این مصاحبه تلفن رئیس کمیسیون عمران را پیدا کرده و با ایشان تماس گرفتم که توصیه ای به ایشان در این کار داشته باشم، که جواب ندادند! پیامک زدم و خودم را معرفی کرده و توضیح دادم!!!! ولی باز تلفن را رد تماس میزدند!!
باورصاد اظهار کرد: با توجه به سابقه علمی ایشان و با توجه به این که دیدگاه سخت افزاری چه در اجرا و چه در مجلس واقعا سهوا صدمات زیادی به کشور زده است، قصد داشتم توضیحاتی به ایشان ارایه کنم.
وی افزود: در کشور ما این بحث غلط کاملا جا افتاده که در همه نوع طرح های توسعه فقط دیدگاههای سنتی علمی و بعد صرفا تجربی موثر است و طرح ها قبل از بحث و تدوین و تصویب و اجرای طرح ها به وسیله دولت و مجلس، این مسائل به جراید و رسانه ها و به خصوص دانشگاه ها که اساس محک زنی و تئوری های نطری و عملی مسائل اند اصلا ورودی ندارند و به همین دلیل همان کارهای سیاسی و تاسف بار نظیر ادغام وزارت راه با وزارت مسکن و شهرسازی به هزار و یک دلیل غلط انجام شده و.... که نتایجش را جامعه می بینند.
وی ادامه داد: نمایندگان و مدیران ارشد امروز با وجود انواع موبایل و اینترنت و انواع ر اصلا جوابگو به مردم حتی برای توصیه های رایگان و مجانی هم نیستند در حالی که در خارج دست متخصصان را میبوسند زیرا برایشان مهم است نتیجه هزینه ای که می کننداین باشد که طرح ها خوب چکش کاری شده و بلافاصله تنگناهایش عیان شود.
وی تاکید کرد: به هرحال معتقدم این دفعه هم تفکیک وزارت راه و شهرسازی منجر به شکست خواهد شد و حداکتر همان وزارت راه و ترابری احیا میشود چرا که حداقل 50 سال از این نوع تشکیلات سازمانی در سطح دولت های پیشرفته گذشته است و به ضرص قاطع عرص می کنم که بیش از ۹۰ درصد عملکردها و شاخص های اندازه گیری خدمات وزارت راه و ترابری به علت همین تفکرات دفن شده است.